نسخه چاپی

برگزاری مذاكرات دوره‌ای ازبكستان و قزاقستان در مسائل علامت‌گذاری مرزها

مذاكرات دوره‌ای ازبكستان و قزاقستان در مسائل علامت‌گذاری مرزهای دولتی در شهر «نوكوس» با حضور مقامات مرزبانی دو كشور برگزار شد.


به گزارش نما، مذاکرات دوره‌ای ازبکستان و قزاقستان در مسائل علامت‌گذاری مرزهای دولتی در شهر «نوکوس» با حضور مقامات مرزبانی دو کشور برگزار شد.

اخبار بین الملل - در چهارچوب این مذاکرات طرفین اسناد نهایی علامت گذاری مرزهای دولتی در استان «نوایی» و جمهوری خودمختار «قره‌قلپاقستان» ازبکستان مجاور با استان های «آق‌تَپه»، «قیزیل‌اوردا» و «مین‌قشلاق» قزاقستان را تنظیم کردند.

در این دیدار توسط کمیسیون برنامه- جدول نشست های هیئت های دولتی ازبکستان و قزاقستان برای سال 2020 میلادی تصویب شد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات ازبکستان و قزاقستان در مسایل علامت‌گذاری مرزهای دولتی در فضای موثر و دوستانه برگزار شده است.

ازبکستان و قزاقستان 2 هزار و 203 کیلومتر مرز مشترک دارند.

تعیین و علامت‌گذاری مرزهای ازبکستان و قزاقستان در سال 2003 میلادی، ولی کارهای صحرایی در این مورد در اول ماه آوریل سال 2004 آغاز شده است.

جمهوری‌های تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و قزاقستان به خاطر مشکلات مرزی، روابطشان همواره دستخوش تغییراتی شده است و این موضوع بهانه‌ای برای دخالت مغرضانه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در آسیای مرکزی شده است.

اختلافات و مرزبندی‌های داخلی و محلی این جمهوری‌ها در دوران تسلط اتحاد جماهیر شوروی بر آن‌ها در سده‌های 19 و 20 میلادی، اکنون بعد از گذشت 28 سال از استقلاشان لاینحل مانده است.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...