نسخه چاپی

دلیل كودكانه ترامپ برای اخراج سفیر آمریكا در اوكراین

رئیس جمهور آمریكا دلایل خود را برای اخراج سفیر این كشور در اوكراین، كه در هفته گذشته علیه وی در كنگره شهادت داده بود را اعلام كرد.


به گزارش نما، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه ای جدید با دیگر به انتقاد از افرادی پرداخت که علیه وی در کنگره شهادت داده و در همین رابطه عنوان داشت که سفیر سابق آمرکا در اوکراین، حاضر نبود عکس وی (ترامپ) را روی دیوار محل کار خود بزند.

اخبار بین الملل - رئیس‌جمهوری آمریکا در پایان دو هفته جلسات علنی استماع تحقیقات استیضاح، در گفتگویی مفصل با شبکه فاکس‌نیوز ضمن دفاع از اعمال خود به شاهدان حمله کرده و آنها را بی اعتبار خوانده است.

ترامپ گفته ماریا یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین که یکی از شاهدان اصلی تحقیقات استیضاح است حاضر نشده بوده که عکس رئیس‌جمهوری را در داخل سفارت آمریکا در اوکراین بیاویزد.

یوانوویچ که هفته گذشته در کنگره شهادت داد به نمایندگان گفته بود علت اخراج او اتهام‌های دروغین از سوی کسانی بوده که انگیزه‌های سوال برانگیزی داشتند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگو با برنامه فاکس و فرندز شبکه خبری فاکس از اخراج ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین دفاع کرد و گفت: این سفیر که همه از او تمجید می‌کنند حاضر نبود که عکس من را در سفارت کی‌یف بیاویزد. او حرف‌های بدی درباره من زده بود و حاضر نشده بود از من دفاع کند و البته من حق دارم که اگر بخواهم سفیرم را عوض کنم. استاندارد این است که عکس رئیس جمهور آمریکا باید در سفارت‌خانه‌های ما نصب شود... می بینید که این زن یک فرشته نبوده. اوکی؟

طی دو هفته گذشته کنگره آمریکا میزبان ۱۲ شاهد از میان مقام‌های ارشد کاخ‌سفید و وزارت خارجه بود که در پاسخ به احضاریه رسمی کنگره برای ادای توضیحات و کمک به تحقیقات استیضاح در برابر نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه قرار گرفتند.تحقیقات استیضاح به دنبال یافتن شواهدی پیرامون اتهام فساد و سوء استفاده آقای ترامپ از قدرت است.

۱۳۹۸/۹/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...