نسخه چاپی

وقوع دو زلزله پرقدرت در اندونزی و نیوزیلند

امواج پر قدرت دو زلزله از شنبه شب تا صبح امروز(یكشنبه) منطقه وسیعی از شرق دور، ابتدا استان پاپوای غربی اندونزی و سپس شمال و شرق نیوزیلند را به ترتیب با ۶.۱ و ۵.۹ ریشتر به لرزه درآورد.


به گزارش نما، زلزله نیوزیلند صبح روز یکشنبه در "ته کاها خلیج پلنتی جزیره شمالی" این کشور محصور در آبهای اقیانوس آرام جنوبی را لرزاند که طبق گزارش رسانه های این کشور دستکم ۵ هزار نفر در این منطقه تکان های شدید ناشی از زمین لرزه را حس کردند.

اخبار بین‌الملل- جزیره شمالی بخشی از مناطق ساحلی نیوزیلند در شمال شرق این کشورواقع شده است.

براساس گزارش مرکزلرزه نگاری نیوزیلند، کانون این زلزله در عمق ۱۱۵ کیلومتری آبهای اقیانوسی منطقه بوده است وشدت آن سبب شد تا امواج آن در سراسر سواحل شمالی و شرقی این کشور احساس شود.

منابع محلی ابتدا اعلام دادند که این زمین لرزه ۵.۳ ریشتراست که این موضوع در گزارش مرکز لرزه نگاری نیوزیلند به رقم ۵.۹ ریشتر اصلاح شد.

تاکنون گزارشی از میزان خسارات یا تلفات احتمالی ناشی از وقوع این زمین لرزه ها از هر دو کشورارسال نشده است.

سازمان زمین شناسی و ژئوفیزیک اندونزی نیز گزارش داد: یک زمین لرزه کم عمق به بزرگی ۶.۱ ریشتر عصر شنبه در استان پاپووا غربی اندونزی رخ داد.

گزارش رسانه های اندونزی حاکی است که به رغم وقوع این زمین لزه اما اما هشدار سونامی درپی آن صادر نشده است.

طبق گزارش این سازمان این زمین لرزه شب گذشته به بزرگی ۶.۱ ریشتر در در ۲۸۰ کیلومتری شمال شرقی "تامبرائو" واقع در استان پاپووا غربی اندونزی و در عمق ۱۰ کیلومتری زیر بستر دریا بوقوع پیوست.

اندونزی و نیوزیلند در منطقه پر حوادث طبیعی شرق دور موسوم به "حلقه آتش اقیانوس آرام" قرار دارند.

زلزله، آتش فشان، رانش زمین، سونامی از جمله حوادث طبیعی است که بویژه در اندونزی سالانه جان هزاران نفر را به مخاطره انداخته و تاکنون قربانیان زیادی داشته است.

۱۳۹۸/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...