نسخه چاپی

باید فضای مناسب را برای بیان اعتراضات و انتقادات واقعی مردم فراهم كرد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاكید بر لزوم تفكیك بین معترضان واقعی و اغتشاش‌گران گفت كه باید به اعتراض و انتقاد مردم گوش داد و مطالبات آنها را دنبال كرد آنها به گرانی‌ها بعد از افزایش قیمت بنزین معترض هستند.


به گزارش نما، سید حسین نقوی حسینی اظهار کرد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه از تصمیم درباره سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین همه باید از اصل تصمیم حمایت کنند منتها انتقادات جدی نسبت به نحوه‌ اجرای این تصمیم و تدبیر در روند تصمیم‌گیری وجود دارد. باید تمهیدات لازم و زیرساخت‌ها فراهم می‌شد نه این‌که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و استانداران و فرمانداران در جریان نباشند و بعد از اتخاذ تصمیم بخواهند اقدامات لازم را انجام دهند.

اخبار سیاسی- وی توضیح داد: پیش‌بینی‌های لازم برای نحوه حمایت از دستگاه‌های مربوطه از تصمیم قیمت بنزین صورت نگرفت بعد از اعلام این تصمیم تازه گفتند که می‌خواهند برای سرویس‌های مدارس، معلمان روستا، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بدهند و تصمیماتی را می‌خواهند اتخاذ کنند حال این‌که باید قبل از اعلام افزایش قیمت بنزین این تمهیدات و تصمیم‌گیری‌ها اندیشیده می‌شد، لذا اعتراضات و انتقادات جدی به جا است، اعتراضاتی که همه به نحوه مدیریت و اجرای طرح بوده و مردم حق اعتراض دارند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر مطالبه جدی مقام معظم رهبری در اجرای این طرح این بود که گرانی بنزین باعث گرانی سایر کالاها نشود، اتفاقی که رخ نداد و اغلب کالاها گران شد و کسی هم نمی‌تواند بر این روند کنترل و نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: البته تاکید ما هم بر این است که این اعتراضات و انتقادات با اغتشاش و آشوب و شرارت‌ها فرق دارد و باید بین آنها تفکیک قائل شد. مردمی که معترض هستند با کسانی که آموزش دیده و داخل بانک‌ها ککتولمولوتوف می‌اندازند، تفاوت دارند کار مردم عادی این نیست این کارها را کسانی می‌کنند که از قبل آموزش دیده و نیروی سازمان یافته هستند. لذا باید ضمن ایجاد فضای مناسب برای بیان اعتراض و انتقاد تفاوتی هم بین معترضین و آشوبگران قائل شد.

نقوی حسینی با تاکید بر این‌که «باید اعتراض و انتقاد مردم را گوش داد و مطالبه آنها را پیگیری کرد»، اضافه کرد: مجلس باید به جای این‌که این هفته تشکیل جلسه می‌داد فرصتی فراهم می‌کرد تا نمایندگان بین مردم رفته و صحبت‌هایشان را شنیده و به آنها پاسخ دهد. این‌که مجلس شورای اسلامی جلسه علنی داشته باشد چه فایده‌ای دارد مهم آن است که ما بین مردم برویم و آنها را توجیه کنیم نه این‌که داخل صحن باشیم و بگوییم که وزیر نیرو و یا وزیر صنعت، معدن و تجارت باید چه کار کنند، مردم مذاکرات ما در مجلس شورای اسلامی را می‌شنوند و ناراحت می‌شوند ما در چنین شرایطی موضوعات دیگر را پیگیری می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان و در جمع بندی تاکید کرد: باید ضمن قائل شدن حق اعتراض و انتقاد با قاطعیت شرایط را مدیریت کرد و با اغتشاشاگران مقابله کرد و به گفته رییس قوه قضاییه آنها را سرجای خود نشاند.

۱۳۹۸/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...