نسخه چاپی

چهارشنبه سامانه جدید بارشی وارد كشور می‌شود

بر اساس نقشه‌های ماهواره‌ای سازمان هواشناسی امروز یكشنبه ۹۸/۹/۰۳ آسمان ۱۲ استان كشورمان ابری همراه با بارش‌های پراكنده است.


به گزارش نما، طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز یکشنبه سوم آذر ۱۳۹۸ آسمان ۱۲ استان کشور ابری همراه با بارش‌های پراکنده پیش بینی شده و در سایر نقاط کشور پدیده‌خاصی گزارش نشده است. این درحالی است که با توجه به برودت هوا و ایجاد پدیده وارونگی در کلان‌شهر‌ها شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها هستیم که رفته رفته این شرایط در نیمه روز به حداکثر خود می‌رسد.

اخبار اجتماعی - سردترین و گرمترین نقطه ایران: اطلاعاتی که از ایستگاه‌های مختلف هواشناسی در سراسر ایران مخابره شده نشان دهنده این نکته است که امروز گرمترین نقطه ایران جزیره ابوموسی با 23 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین نقطه زنجان با منفی 7 درجه زیر صفر است.

وضعیت هوای استان ها: کارشناسان سازمان هواشناسی طبق برآوردهایی که از نقشه‌های ماهواره‌ای داشته‌اند برای این استان‌ها امروز یکشنبه آسمانی ابری همراه با بارش‌های پراکنده که این بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف است پیش بینی کرده‌اند؛ این استان‌ها عبارتند از: آذربایجان‌غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، قزوین، البرز، قم، همدان، مرکزی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، خوزستان. این درحالی است که در سایر نقاط کشور پدیده خواصی نداریم و طبق معمول فصل زمستان کلانشهرها نیز به دلیل پدیده وارونگی هوا آسمانی غبارآلود همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها را تجربه می کنند که به همین دلیل کارشناسان هواشناسی تاکید دارند گروه‌های حساس از تردد غیرضروری در سطح شهر طی روز بهتر است خودداری کنند. لازم به یادآوری است که از روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی‌ها اینگونه است که با ورود سامانه بارشی جدید از شمالغربی و غرب ایران دوباره شاهد افزایش بارش‌ها به ترتیب از همین منطقه هستیم.

وضعیت هوای پایتخت: پیش بینی کارشناسان سازمان هواشناسی برای پایخت نیز به این ترتیب است که امروز تهرانی‌ها آسمانی غبارآلود همراه با افزایش ابر و احتمالا بارش‌های پراکنده در ارتفاعات جنوبی البرز را تجربه می‌کنند. برهمین اساس بیشترین درجه حرارت امروز برای تهران حداکثر 9 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین ساعت نیز 2 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

وضعیت جاده‌ها: طبق گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز یکشنبه سوم آذرماه 98 تمامی راه‌های مواصلاتی ایران باز و تردد در آنها کاملا عادی در جریان است اما در برخی از نقاط مرتفع و برفگیر با توجه به برودت هوا در ساعات اولیه روز شاهد یخبندان هستیم به همین دلیل رانندگان ضمن به همراه داشتن تجهیزات زمستانی باید با رعایت کامل نکات ایمنی به تردد در این جاده‌ها اقدام کنند. اما شرایط جوی مسیرهای اصلی مواصلاتی به این ترتیب است

محور ـ هراز : تا شهرستان آمل آسمان ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

محور فیروزکوه: تا شهرستان شیرگاه آسمان ابری همراه با بارش‌های پراکنده است.

محور کرج - چالوس: آسمان نیمه ابری همراه با بارش‌های پراکنده بخصوص در نقاط مرتفع است.

محور تهران ـ قزوین: آسمان ابری همراه با بارش احتمالی باران است.

محور قزوین ـ رشت: آسمان تا شهرستان رشت نیمه ابری و بدون پدیده خاص جوی اما شهرستان رشد بارندگی قابل توجهی گزارش شده است.

محور قزوین- زنجان – تبریز: آسمان تا شهرستان زنجان ابری همراه با بارش‌های پراکنده بخصوص در ارتفاعات است که پس از زنجان اسمان صاف و بدون پدیده خاص گزارش شده است.

محور سمنان ـ دامغان: آسمان تا شهرستان ورامین ابری همراه با بارش احتمالی باران گزارش شده اما در ادامه آسمان صاف و بدون پدیده خاص گزارش شده است.

محور بجنورد ـ اسفراین: آسمان در این مسیر کاملا صاف و بدون هرگونه پدیده خاص گزارش شده است.

۱۳۹۸/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...