نسخه چاپی

شیرزاد: كاندیداتوری خاتمی اشتباه است

نماینده تندرو مجلس ششم شخصیت سید محمد خاتمی را فراتر از نامزد شدن در انتخابات آینده توصیف و عنوان كرده است: اصرار بر كاندیداتوری آقای خاتمی نه می‏تواند یك اولویت سازنده برای ایشان باشد و نه یك راهبرد رو به جلو برای اصلاحات.

به گزارش نمابه نقل از جهان، احمد شیرزاد در یادداشتی در یکی از روزنامه های حامی هاشمی رفسنجانی، شخصیت سید محمد خاتمی را فراتر از نامزدشدن در انتخابات آینده توصیف و عنوان کرده است: عده ‏ای در تلاشند تا بار دیگر نام سیدمحمد خاتمی را به عنوان کاندیدای جبهه اصلاحات مطرح کنند. با نگاهی گذرا به صحنه سیاسی ایران و نسبت‌بندی و وضعیت گروه‌های اصلاح‌طلب می ‏توان گفت که چنین دیدگاهی نمی‏ تواند در شرایط کنونی چندان واقع بینانه باشد. به بیان دیگر اصرار بر کاندیداتوری آقای خاتمی نه می‏تواند یک اولویت سازنده برای ایشان باشد و نه یک راهبرد رو به جلو برای اصلاحات.

بسیاری از ناظران سیاسی هنوز از احتمال رد صلاحیت خاتمی سخن می گویند، با این حال شیرزاد بدون اشاره به این موضوع افزوده است: در مورد شخص آقای خاتمی باید به دو نکته اساسی اشاره کرد: اول آنکه ایشان هم در یکی دو سال اخیر و هم در مراحل پیش از انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری نشان داده ‏اند که چندان مایل به حضور مجدد در کسوت ریاست‌جمهوری نیستند. نکته دیگر این است که بر اساس اصول سیاست‌ورزی پذیرفته در دموکراسی‏های پیشرفته نیز جایگاه افرادی چون آقای خاتمی دیگر جایگاه ورود مجدد به انتخابات نیست و ظرفیت این افراد باید به عنوان سرمایه‌ و بزرگان سیاسی در فضاهای غیراجرایی مورداستفاده قرار بگیرد.

گفتنی است، این فعال سیاسی تندرو در شرایطی برای جریان اصلاحات نسخه پیچی می کند، در جریان نطقی در مجلس ششم گفت: ۱۹ سال به دنیا درباره فن آوری هسته ای دروغ گفته ایم و اکنون دم خروس بیرون افتاده است!

این سخنان شیرزاد حتی با اعتراض مهدی کروبی، رئیس وقت مجلس، روبرو شد به طوری که او ادعای شیرزاد را همان ادعاهای رادیو اسرائیل دانست.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...