نسخه چاپی

افشای تحریف گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره سوریه

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در گزارشی كه در ماه مارس سال جاری منتشر كرده بدون توجه به جزئیات، دولت سوریه را متهم به حمله شیمیایی كرد.


به گزارش نما، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در ماه مارس گزارشی منتشر کرده و اعلام نمود که به احتمال زیاد حمله شیمیایی با گاز سمی کلر در منطقه «دوما» واقع در شمال شرق دمشق پایتخت سوریه انجام شده است.

اخبار بین‌الملل- پس از این گزارش بود که سه کشور فرانسه، انگلیس و امریکا با این ادعا که این حمله شیمیایی توسط ارتش سوریه انجام شده است حملاتی هوایی بر ضد سوریه انجام دادند.

حال سایت افشاگر ویکی لیکس با منتشر کردن ایمیل یکی از اعضای گروه حقیقت‌یاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با مقامات بالاترش پرده از حقیقت برداشته است.

در این ایمیل گفته شده است که اسناد به چیزی کاملا متفاوت با آنچه بوده‌اند تغییر داده شده‌اند. واین اتفاق در دفتر مدیر کل وقت که یک دیپلمات ترک به نام «احمد اوزومچو» اتفاق افتاده است.

معارضان سوری در آن زمان ادعا کردند که حمله شیمیایی از طریق کپسول‌هایی که ازهواپیما پرتاب شده‌اند انجام شده است. این ادعا توسط محققان سازمان به راحتی پذیرفته شده است امری که نویسنده ایمیل آن را « بسیار نگران کننده» خوانده است.

در ادامه نامه آمده است که چندین ماده شیمیایی هستند که حاوی کلر هستند و برخی از این مواد در خانه‌ها نیز یافت می‌شوند. همچنین در گزارش اولیه ذکر شده بود که احتمال اینکه کلر سمی یافت شده در منطقه از کپسولهای پرتاب شده از هواپیما خارج شده باشد بسیار کم است که در گزارش نهایی حذف شده است. مسأله‌ای که نویسنده ایمیل آن را «انحرافی بزرگ» در گزارش اصلی خوانده است.

به گفته این کارشناس حقیقت‌یاب سازمان، اشتباه بزرگ دیگر گزارش آنجاست که نفس یافتن ماده سمی در منطقه را به منزله انجام گرفتن حمله شیمیایی توسط دولت سوریه در نظر گرفته است.

در همان زمان ساکنان منطقه اعلام کردند که اطلاعی از رخ دادن حمله شیمیایی و یا آسیب دیدن اشخاص توسط آن ندارند ولی در همان زمان سازمان «کلاه سفیدها» که با سرمایه گذاری غربی-عربی توسط معارضان و با رهبری غربی‌ها راه‌اندازی شده است با جدیت خبر از وقوع حمله شیمیایی و مصدوم شدن تعداد زیادی از ساکنان شهردادند!

فردا نشست سالانه سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی برگزار می‌شود. باید دید مسولان سازمان چه پاسخی برای این اشتباه بزرگ دارند.

۱۳۹۸/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...