نسخه چاپی

تغییر قیمت بنزین مسافران مترو را افزایش داد

مدیر روابط عمومی شركت بهره‌برداری مترو تهران گفت: شلوغی مترو مربوط به نقص فنی نیست بلكه تغییر قیمت بنزین مسافران مترو را افزایش داده است.


به گزارش نما، محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره علت شلوغی برخی از ایستگاه‌های مترو اظهار داشت: افزایش نرخ بنزین تعداد مسافران مترو را نسبت به قبل بیشتر کرده و امروز ازدحام و شلوغی مترو در ایستگاه‌های 2 و 4 مشهودتر بود.

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد گفت:‌سرفاصله حرکت قطارها نسبت به گذشته کاهش یافته تا بتوانیم مسافران بیشتری را از طریق خطوط مترو جابه‌جا کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار داشت:‌سرفاصله حرکت قطارها در خط یک، 2 و 4 به سه و نیم دقیقه کاهش یافته و این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط سه نیز به هفت و نیم دقیقه رسیده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: همچنین سرفاصله حرکت قطارها در خط 7، 10 دقیقه و در خط 6 به 15 دقیقه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: علت شلوغی بیش از حد ایستگاه شادمان و شهدا نیز طی صبح امروز افزایش تعداد مسافران بوده و نقص فنی و اتفاق خاصی به وقوع نپیوسته است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران طی روزهای اخیر با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است که حدود 30 درصدشان نیز باید اورهال شوند، گفت: ما اجباراً باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.

هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفت: مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده 15 تا 20 درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده ‌اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه ای داشته باشد و آنها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

۱۳۹۸/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...