نسخه چاپی

اتحادیه اروپا كشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

وزیر امور خارجه لوكزامبورگ خواستار به رسمیت شناخته شدن فلسطین به عنوان یك كشور از سوی اتحادیه اروپا به هدف نشان دادن مخالفت با چرخش موضع آمریكا در قبال شهركسازی‌های رژیم صهیونیستی شد.


به گزارش نما، جین آسلبورن، وزیر امور خارجه لوکزامبورگ، در مصاحبه‌ای خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا باید یک مناظره را در مورد موضوع به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور از سوی تمامی کشورهای این اتحادیه داشته باشد. چنین کاری می‌تواند یک وزنه متقابل را در برابر سیاستهای دونالد ترامپ به وجود بیاورد.

اخبار بین‌الملل- او گفت، این دشوار خواهد بود که هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، اسپانیا و لوکزامبورگ، به تنهایی و در سطح ملی فلسطین را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: اما در چارچوب یک ابتکار عمل اروپایی می‌توان چنین اقدامی را در نظر گرفت. به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی کل اتحادیه اروپا این پیام را می‌دهد که فلسطینی‌ها هم نیاز به یک سرزمین و نیاز به یک کشور دارند.

در تاریخ 18 نوامبر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن دیگر شهرکهای اسرائیل در کرانه باختری اشغالی را غیرقانونی نمی‌داند. این موضع دولت ترامپ مغایر با مواضع دولتهای قبلی آمریکا از جمله دولت باراک اوباما و همچنین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مورد این شهرکها است.

۱۳۹۸/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...