نسخه چاپی

افزایش قیمت بنزین اقتصاد كشور را مختل كرد

عضو كمیسیون اقتصادی گفت: افزایش قیمت بنزین، اقتصاد كشور را مختل كرده، دولت اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد باید آن را كنار بگذارد.


به گزارش نما، رحیم زارع در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی چگونگی عدم افزایش قیمت کالا‌های اساسی در کشور گفت: در روز‌های اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات فولادی به میزان ۱۵ درصد و همچنین افزایش کرایه حمل و نقل وانت‌بار و تاکسی‌های درون شهری و برون شهری به میزان ۳۰ درصد بوده‌ایم.

اخبار سیاسی- نماینده مردم آباده، بوانات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین قیمت کود شیمیایی ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته که باعث شده محصولات کشاورزی نیز با افزایش قیمت مواجه شوند، همچنین هر کیسه آرد نیز افزایش قیمت پیدا کرده که منجر به افزایش قیمت نان خواهد شد.

زارع در ادامه با اشاره به افزایش قیمت کالاها پس از افزایش قیمت بنزین و با انتقاد از کمیاب شدن و گران شدن دارو‌ها تصریح کرد: همچنین گاز مایع ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است از سوی دیگر برنج وارداتی و تخم مرغ نیز با ۲۰ درصد افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین، اقتصاد کشور را مختل کرده، گفت: دولت اگر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارد باید آن را کنار بگذارد که در این صورت فاتحه اقتصاد کشور خوانده می‌شود.

زارع در ادامه با بیان اینکه اقتصاد تابع عرضه و تقاضا است، اظهار کرد: دولت باید برنامه‌اش را برای بخش غیر دولتی اعلام کند و بعلاوه، بازرسان در استان تهران بسیار کم هستند و نمی‌توانند به خوبی بر افزایش قیمت‌ها نظارت کنند.

این نماینده مردم آباده، بوانات در مجلس شورای اسلامی خطاب به سازمان تعزیرات حکومتی بیان کرد: نباید در زمینه برخورد با متخلفان احساسی عمل کنید، همچنین افراد دلسوز نباید با بی‌عدالتی کنار گذاشته شوند.

او همچنین خطاب به دولت تأکید کرد: شما برای بحث یارانه از بسته‌های حمایتی و پرداخت مابه‌التفاوت یارانه حاصل از درآمد افزایش قیمت بنزین می‌گویید که حدوداً ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، اما این موضوع تحقق نیافته در حالی که باید برای اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

زارع در ادامه با انتقاد از اینکه دولت و مجلس هنوز نتوانسته‌اند بعد از حدود ۱۱ سال سیستم شناسایی درآمد خانوار‌ها را مشخص کند، تاکید کرد: افراد زیادی به ما پیامک می‌دهند که حقوق پایینی در ماه دریافت می‌کنند و یارانه حقشان است اما تاکنون مابه‌التفاوتی دریافت نکرده‌اند، این در حالی است که اگر بانک اطلاعاتی دولت تاکنون تکمیل شده بود این مشکلات وجود نداشت.

ابن عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در حوزه سهمیه‌هایی که قرار است به برخی اقشار داده شود باید جانبازان و خبرنگاران نیز مورد توجه قرار گیرند و در جامعه این هدفمندی واقع شوند.

۱۳۹۸/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...