نسخه چاپی

جزئیات اجرای طرح رتبه بندی معلمان

معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، درباره زمان اعمال این نظام توضیح داد.

به گزارش نما، نظام رتبه‌بندی معلمان، طرحی است که پس از سال‌ها وقفه در آموزش و پرورش سرانجام به تصویب رسید؛ طرحی که به عنوان یکی از اولویت‌های سکانداران این وزارتخانه پررفت و آمد تبدیل شده بود و هدف آن به زعم آموزش و پرورشی‌ها توجه به صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان قلمداد شد و در نهایت سوم آذر دولت آیین نامه نظام رتبه‌بندی را تصویب کرد.

اخبار اجتماعی - علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه آموزش و پرورش درباره طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه‌بندی دارای ۵ طبقه مشخص است که از حرفه‌ای تا عالی را دربرمی‌گیرد و فرهنگیان براساس سابقه خدمت، دوره‌های آموزشی، نمرات ارزشیابی و بررسی سه صلاحیت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی که توسط کمیته‌هایی ارزشیابی شده است در این طبقات جای می‌گیرند.

او افزود: معلمان برای اجرای طرح گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند که مزایای غیرمستقیمی هم برای آن‌ها از جمله انتصاب پست‌های مدیریتی یا اعزام به خارج از کشور دارد.

​معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره زمان اعمال تغییرات مبتنی بر طرح رتبه‌بندی گفت: از تاریخ اول مهر ۹۸ موارد اعتباری رتبه بندی را در احکام معلمان درج و معوقات آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

۱۳۹۸/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...