نسخه چاپی

چه تعداد از كارگران كمك معیشتی دریافت نكردند؟

خدایی از تعداد قابل توجه كارگرانی كه كمك معیشتی دولت را طی سه مرحله دریافت نكرده اند، خبر داد.


به گزارش نما، علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص آمار کارگرانی که کمک معیشتی دولت را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: آمار دقیقی از تعداد کارگرانی که کمک معیشتی دولت را طی سه مرحله دریافت کرده‌اند از طرف وزارت رفاه به ما اعلام نشده است و بانک اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شورای عالی کار قرار ندارد.

اخبار اقتصادی- وی در ادامه افزود: از زمان واریز اولین مرحله تا سومین مرحله کمک معیشتی دولت طی یک هفته اخیر مراجعه و تماس‌های بسیاری از طرف کارگران مبنی بر دریافت نکردن این بسته با نمایندگان شورای عالی کار صورت گرفته ولی آمار دقیقی از تعداد این افراد در دست نداریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: با توجه به تماس ها و مراجعه‌هایی که صورت گرفته افرادی که از قشر کارگر، کمک معیشتی را دریافت نکرده اند، تعداد قابل توجهی هستند.

خدایی با اشاره به لزوم تامین معیشت کارگران از طرق افزایش حقوق اظهار کرد: توقع ما این است که معیشت کارگران از طریق دستمزد آن‌ها جبران شود و از ویژگی‌های دستمزد این است که قدرت پس انداز برای فرد ایجاد کند که متاسفانه در حال حاضر این امر محقق نمی‌شود.

وی مطرح کرد: شرایط فعلی کارگران و پایین بودن در آمد این قشر موجب شده تا نیاز این افراد به کمک‌های معیشتی افزایش یابد و این شرایط قابل نیست؛ با توجه به شرایط فعلی آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد کارگران دارای درآمد زیر خط فقر و کمتر از سبد معیشتی اعلام شده از طرف دولت هستند، قطعا مبلغ کمک معیشتی سهم بسزایی در زندگی کارگران در دوره فعلی دارد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: پیگیر وضعیت واریزی کمک معیشتی قشر کارگر از طرف وزارت رفاه هستیم.

۱۳۹۸/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...