نسخه چاپی

تاكید مركل بر "اهمیت حداكثری" ناتو برای منافع آلمان

پس از آنكه رئیس‌ جمهوری فرانسه گفت كه ناتو در حال تجربه یك مرگ مغزی است، صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) گفت: حفظ ائتلاف نظامی ناتو اهمیت حداكثری برای آلمان دارد.

به گزارش نما، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جمع قانونگذاران پارلمان کشورش گفت: حفظ ناتو امروز بیش از زمان جنگ سرد برای منافع ما ارزش دارد. چون اروپا امروز نمی‌تواند از خودش دفاع کند.

اخبار بین‌الملل-مرکل همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا با یک رویکرد مشترک در راستای رویارویی با چین و نسل شبکه موبایلی ۵جی (۵G) توافق کنند.

برخی از قانونگذاران آلمانی به دنبال حذف هوآوی چین از قراردادهای ۵جی هستند که در نتیجه هشدارهای آمریکا درباره احتمال جاسوسی کردن چین از مکالمات و گفت‌وگوهای تلفنی است. اما شرکت هوآوی این اتهامات را رد می‌کند.

مرکل به معیارهای امنیتی اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین خطرات این است که کشورهایی در اروپا سیاست‌های خودشان را در قبال چین داشته باشند و سپس این سیگنال‌های مختلط را به بیرون ارسال کنند. این برای چین خطرناک نیست بلکه برای اروپا خطرناک است. ما در صورت گسترش ۵جی به استانداردهای امنیتی بالایی نیاز داریم. ما در عین اینکه از خودمان باید دفاع کنیم باید با سایر شرکای اروپایی نیز برای این منظور گفت‌وگو داشته باشیم.

۱۳۹۸/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...