نسخه چاپی

قیمت بنزین بدون بررسی‌ كارشناسی افزایش یافت

عضو كمیسیون انرژی مجلس گفت: افزایش قیمت بنزین توسط دولت در بدترین شرایط اتفاق افتاد. به نظرم این اقدام دولت از لحاظ زمانی و نوع قیمت‌گذاری و هم نحوه سهمیه بندی بدون تدابیر لازم و بررسی‌های كارشناسی صورت گرفت.


به گزارش نما، اسدالله قره­‌خانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره اقدام اخیر دولت در افزایش قیمت بنزین گفت: تصمیمی که گرفته شد، تصمیم شورای سران قوا بود و نمی‌توان این تصمیم را رد کرد، این تصمیم در این روال اداری و قانونی گرفته شده است، اما بحث بنده این است سران قوا بر چه مبنایی چنین تصمیمی گرفتند. مردم ما که حقوق‌شان به دلار نیست که بخواهیم قیمت‌ یک حامل انرژی مثل بنزین را به دلار محاسبه کنیم و آن را به یکباره 3 برابر کنیم.

اخبار اقتصادی- وی افزود: بنزین کالایی است که قیمت آن بر روی کل اقتصاد ما تاثیر می‌گذارد آن هم کالایی که تاثیر آن روی کل اقتصاد ما است و این تصمیم سران سه قوه در شرایط فعلی تصمیم درستی نبود. نمایندگان مجلس به جز آقای لاریجانی، مابقی به هیچ وجه در جریان چنین تصمیمی نبود و ما همه غافلگیر شدیم. قطعا در چنین موارد مهمی مجلس باید نظر دهد، آن هم موضوعی که مجلس سه بار با آن مخالفت کرده بود.

قره­‌خانی خاطر نشان کرد: چرا موضوعی که مجلس سه بار آن را رد می‌­کند، باید بدون اطلاع نمایندگان تصویب و اعلام عمومی شود. با این اقدام دولت قطعا قیمت سایر اجناس تحت تاثیر قرار می‌گیرد. مگر دولت می‌تواند افزایش قیمت اجناس را کنترل کند؟ هیچ طوری نمی­‌تواند کنترل کند. افزایش قیمت بنزین تصمیم عجیب و غریبی بود و کاش در مورد آن مشورت می­‌کردند.

تناقض‌گویی‌های مسئولان درباره طرح اجرایی واقعا قابل چشم‌پوشی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ضرورت اصلاحات جزئی در مصوبه شورای سران بیان کرد: در حال حاضر می‌توان سهمیه‌های اقشار مختلف را بیشتر کرد یا حتی قیمت بنزین آزاد به جای لیتری 3 هزار تومان به لیتری 2 هزار تومان اعلام شود تا مشکلات اساسی ایجاد نکند. افزایش قیمت بنزین توسط دولت در بدترین شرایط اتفاق افتاد. متاسفانه در آستانه انتخابات مجلس شانی برای مجلس قائل نشدند. به نظرم این اقدام دولت از لحاظ زمانی و نوع قیمت‌گذاری و هم نحوه سهمیه بندی بدون تدابیر لازم و بررسی‌ کارشناسی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تناقض‌گویی‌های مسئولین درباره طرح اجرایی واقعا قابل چشم‌پوشی نیست. قبل‌تر از اجرای طرح شخص آقای روحانی گفته بود دو نرخی شدن بنزین فسادآور است زیرا اختلاف قیمت بین دو نرخ بازار دلالی بنزین و فساد ایجاد می‌کند. الان قیمت آزاد بنزین خیلی بیشتر قیمت سهمیه‌ای است پس فساد بیشتری می‌­آورد. الان هم اگر حمایت مقام معظم رهبری نبود قطعا مشکلات بیشتری گریبان‌گیر کشور می‌شد و امیدواریم تدابیر لازم حداقل بعد از اجرای طرح انجام شود تا کمترین فشار به زندگی مردم وارد شود.

۱۳۹۸/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...