نسخه چاپی

مشاور هاشمی هم خواستار عذرخواهی روحانی شد

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، از حامیان پر و پا قرص روحانی و مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی كه منتقدان هاشمی را نفوذی انگلیس می‌دانست، حالا در واكنش به اقدام شوك‌آور دولت در اجرای همزمان گرانی و سهمیه بندی بنزین از روحانی خواسته كه از مردم عذرخواهی كند.

به گزارش نما غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب، از حامیان پر و پا قرص روحانی و مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی که منتقدان هاشمی را نفوذی انگلیس می‌دانست، حالا در واکنش به اقدام شوک‌آور دولت در اجرای همزمان گرانی و سهمیه بندی بنزین از روحانی خواسته که از مردم عذرخواهی کند. رجایی ابتدا از تناقض در مواضع بنزینی روحانی گفته و بعد خواستار عذرخواهی او شده: «رئیس‌جمهور در گذشته از دونرخی شدن قیمت بنزین انتقاد کرده بودند و این رویکرد را زمینه‌سازی برای فساد قلمداد کرده بودند. این در حالی است که امروز ایشان این سیاست را اجرا کرده است. بنده معتقدم زمان آن فرارسیده که رئیس‌جمهور به‌دلیل این تصمیم از مردم عذرخواهی کند.»

رجایی سپس سراغ جهانگیری رفته و گفته: «آقای جهانگیری به‌تازگی در اظهارات خود عنوان کرده‌اند ممکن است دولت در این زمینه اشتباه کرده باشد. بنده در پاسخ به ایشان عنوان می‌کنم حتما اشتباه کرده‌اید. دولت باید به مردم توضیح بدهد که چرا در طول شش سال گذشته قیمت بنزین را به‌صورت پلکانی افزایش نداده و به یکباره و در تعطیلی یک روز جمعه مردم را در عمل انجام شده قرار داده است؟»

او در ادامه از دولت خواسته تا به مردم توضیح دهد؛ خواسته‌ای که بسیاری افراد دیگر هم از دولت دارند: «دولت باید دلایل تصمیم خود را برای افکار عمومی بازگو کند که چرا به حرف دیگران در این تصمیم‌گیری گوش نکرده است. در این ماجرا دولت نگاه از بالا به پایین به مردم کرده است. به همین دلیل مردم از این موضع دولت در نادیده گرفتن آن‌ها ناخشنود شدند و در خیابان‌ها اعتراض خود را نشان دادند... امروز همه مردم آقای روحانی را تصمیم گیرنده اصلی افزایش قیمت بنزین می‌دانند. اگر وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در ملاقاتی که با آقای روحانی داشته‌اند با این تصمیم مخالفت کرده‌اند نباید این تصمیم گرفته می‌شده است. تصمیم نسنجیده مسئولان در زمینه بنزین، یک پاس گل طلایی به آشوبگرانی داد که از مدت‌ها قبل برای چنین روز‌هایی برنامه‌ریزی می‌کردند.» پیش از این اعضایی از حزب کارگزاران سازندگی نیز خواستار عذرخواهی روحانی شده بودند. البته با توجه به حمایت انتخاباتی این حزب و یا غلامعلی از روحانی، شاید بهتر باشد، خود هم از مردم عذرخواهی کنند. در زمان دولت اول روحانی، مرحوم هاشمی رفسنجانی گفته بود که روحانی رأی خاصی نداشت و حمایت من باعث شد که روحانی بتواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...