نسخه چاپی

پیشنهاد مربی سابق تیم ملی برای جانشینی ویلموتس

افاضلی درباره گزینه‌های احتمالی جایگزینی مارك ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: الان در بین مربیان داخلی امیرقلعه‌نویی، علی دایی و یحیی گل‌محمدی این ویژگی را دارند.




به گزارش نما، هومن افاضلی کارشناس فوتبال در ارتباط با وضعیت تیم ملی و جانشینان احتمالی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: اینکه سرمربی تیم ملی، ایرانی باشد یا خارجی هیچ فرقی نمی‌کند، فدراسیون فوتبال باید متر و معیار داشته باشد و بر اساس آن سرمربی تیم ملی را انتخاب کند.

اخبار ورزشی- وی در ادامه در خصوص اینکه کدام مربی و با چه تفکراتی می‌تواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند، تصریح کرد: هر کدام از مربیان که معیار‌های موردنظر فدراسیون را داشته باشد، می‌تواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند. تفاوت قائل شدن بین مربیان ایرانی و خارجی، غیرکارشناسی است. فدراسیون فوتبال باید متر و معیار مشخصی برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعریف کند و هر کسی که بر اساس آن فاکتور‌ها نمره بیشتری آورد، او را انتخاب کند. حالا این فرد می‌تواند ژوزه مورینیو باشد یا یحیی گل‌محمدی.

کارشناس فوتبال ایران پیرامون معیار‌های نشستن روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی باید فوتبال ایران را بشناسد، چون ما زمان زیادی نداریم تا یک مربی تازه بخواهد شروع به یافتن شناخت از فوتبال ایران کند. فقط فوتبال ما نیست، او باید فوتبال منطقه ما را بشناسد. به عنوان مثال، ویلموتس نشان داد شناختی از فوتبال بحرین و عراق نداشت.

هومن افاضلی در مورد معیار‌های سرمربی تیم ملی افزود: فاکتور بعدی سرمربی تیم ملی این است که مقبولیت عمومی و کاریزما داشته باشد. کارلوس کی‌روش کاریزما داشت. فاکتور بعدی این است که سرمربی تیم ملی باید فوتبال روز دنیا را بشناسد و فردی باشد که با اسم بزرگ خود بتواند از زیر سایه کی‌روش بیرون بیاید.

وی درباره گزینه‌های احتمالی جایگزینی مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: الان در بین مربیان داخلی امیرقلعه‌نویی، علی دایی و یحیی گل‌محمدی این ویژگی را دارند. این‌ها بحث کارشناسی است که مطرح می‌کنیم وگرنه مارک ویلموتس هنوز سرمربی تیم ملی ایران است و هیچ‌کس نگفته او دیگر هدایت تیم ملی را برعهده ندارد، بنابراین کماکان باید از او حمایت شود.

افاضلی در پایان گفت: ما نباید جایگاه سرمربی تیم ملی را لرزان کنیم. باید به حفظ کاریزما و شخصیت او کمک شود و به هر فردی که هدایت تیم ملی را برعهده دارد، احترام بگذاریم.


۱۳۹۸/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...