نسخه چاپی

پشت‌ پرده توقف ثبت سفارش كالا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم به‌زودی بتوانیم سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از محل 10 درصد صندوق توسعه ملی به تولید‌كنندگان بدهیم؛ به‌دلیل متوقف شدن ثبت سفارش اولیت‌های نهم و دهم كه از كالاهای پرمصرف و كم‌دوام مردم بوده‌اند یك فرصت استثنایی را برای تولید‌كنندگان داخلی كشور برای تولید این كالاها فراهم كرده است.

به گزارش نما، مهدي غضنفري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در مورد شرايط اقتصادي کشور اظهار داشت: شرايط اقتصادي کشور بسيار ويژه و مردم تحت تاثير بسياري از گراني‌ها هستند كه بايد با همكاري و همدلي يكديگر تمام مشكلات را پشت سر بگذاريم.

وي با بيان اينكه مردم در طول اين مدت همواره يار و ياور مسئولان بوده‌اند، افزود: نقش مردم در حل و كاهش مشكلات كشور از اهميت به‌سزايي برخوردار است به طوري كه غرب با اعمال هر چه بيشتر فشارها فكر مي‌كرد مردم ايران در بين اين مشكلات پشت مسئولان خود را خالي مي‌كنند و بر ضد آنها عمل خواهند كرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر هم‌صدايي دو قوه‌ مجريه و مقننه در راستاي حل هر‌چه زودتر مشكلات اقتصادي كشور تصريح کرد: اختلافات سه قوه با يكديگر بخصوص دو قوه مجريه و مقننه تاثير مخربي در افکار عمومي جامعه و مردم خواهد داشت در حالي اكنون بايد با همصدايي با يكديگر گامي مثبت در عبور از اين مشكلات برداريم.

غضنفري ادامه داد: پس از بيانات مقام معظم رهبري که آشکارا اختلاف‌افکني بين مسئولان را خيانت عنوان کردند، مي‌توان گفت ديگر بايد اختلافات را کنار گذاشت لذا دنبال کردن و دميدن بر اين مشکلات موجب تقابل بين قواها مي‌شود که اين مسئله به نفع مردم و ملت نيست بنابراين بايد با همکاري و همدلي با يکديگر مشکلات را از بين برده و آرامش را در بازارها به طور کامل برگردانيم.

غضنفري اعلام كرد: اميدواريم به‌زودي بتوانيم سرمايه در گردش واحدهاي توليدي را از محل 10 درصد صندوق توسعه ملي به توليد‌کنندگان بدهيم.

وي ادامه داد‌: ‌به دليل متوقف شدن ثبت سفارش اوليت‌هاي نهم و دهم که از کالاهاي پرمصرف و کم دوام مردم بوده‌اند يک فرصت استثنايي را براي توليد‌کنندگان داخلي کشور براي توليد اين کالاها فراهم کرده است.

غضنفري در مورد همکاري ديگر دستگاه‌هاي اجرايي کشور در اين مورد اظهار داشت: با همکاري بيشتر بانک‌ها در جهت ارائه تسهيلات با اين بخش و تعامل قوه مقننه در خصوص تصويب مصوبات دولت که موجب افزايش منابع مالي توليد‌کنندگان نيز خواهد شد، مي‌توان وضعيت توليد را به گونه‌اي پيش برد تا در آينده‌اي نه چندان دور در برترين جايگاه خود قرار گيرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه از واردات بسياري از کالاها جلوگيري شده است، تصريح كرد:‌ اين يك فرصتي است كه براي توليد‌کنندگان داخلي فراهم شده تا بتوانند با ارائه محصولات با‌كيفيت خود ارزش افزوده خود را افزايش داده و نبض بازار را بر دست خود گيرند.

غضنفري در خاتمه يادآور شد: با راه‌اندازي بورس کالا در کشور نشان داديم كه مي‌توانيم در غلبه به مشكلات پيروز شويم زيرا از اين طريق توانسته‌ايم از مواد اوليه توليد‌کنندگان داخلي که اغلب مواد پتروشيمي و فلزات را شامل مي‌شود، مراقبت كرده تا با ارز آزاد قميت‌گذاري نشود‌ چرا که همين موضوع موجب گراني‌هاي گسترده‌اي در عرصه‌هاي پايين دست مي‌شود.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...