نسخه چاپی

كمك نظامی ۴۳ میلیون دلاری آمریكا به اوكراین

بنابر اعلام مقامات اوكراینی، واشنگتن از ماه سپتامبر ۴۳ میلیون دلار كمك نظامی به صورت خدمات و تجهیزات برای اوكراین فرستاده است.




به گزارش نما، نیرو‌های مسلح اوکراین روز جمعه اعلام کردند اوکراین از ماه سپتامبر کمک نظامی ۴۳ میلیون دلاری از آمریکا دریافت کرده است که به صورت خدمات و تجهیزات بود نه سرمایه.

اخبار بین‌الملل-نیرو‌های مسلح اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند تجهیزات ارتباطی، ابراز‌های امنیت سایبری، تجهیزات دید در شب، تجهیزات پزشکی و لوازم یدکی تجهیزات فنی به ارزش ۴۳ میلیون دلار از ماه سپتامبر تا نوامبر سال ۲۰۱۹ از آمریکا دریافت شده است که طبق توافق‌های پیشین بود.

پاییز امسال، آمریکا کمک هزینه نظامی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار برای اوکراین را آزاد کرد.

ماجرای روابط آمریکا و اوکراین اخیرا جنجال‌برانگیز شده است. محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است. او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

۱۳۹۸/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...