نسخه چاپی

تاثیر منفی كم شنوایی بر روی حافظه سالمندان

ستاری گفت: یكی از مسائلی كه افراد سالمند با آن دست و پنجه نرم می‌كنند موضوع پیر گوشی و كم شنوایی است.



به گزارش نما، کریم ستاری دکترای تخصصی شنوایی شناسی صبح امروز در مراسم اولین مسابقه قالب گیری گوش که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت: آمار‌ها نشان می‌‍‌دهد کشورمان حدود ۷ میلیون سالمند دارد و در آینده‌ای نزدیک تعداد افراد سالمند ایران به ۱۵ میلیون نفر می‌رسد؛ این مسئله نشان دهنده این است که متاسفانه جمعیت کشورمان در حال پیر شدن است.

اخبار اجتماعی-او تاکید کرد: یکی از مسائلی که افراد سالمند با آن در این دوران دست و پنجه نرم می‌کنند موضوع پیر گوشی و کم شنوایی است، زیرا این مسئله باعث شده تا از جامعه منزوی شوند و مطالعات ثابت کرده که کم شنوایی تاثیر منفی بر روی حافظه افراد به ویژه سالمندان می‌گذارد.

ستاری در ادامه افزود: اولین راهکار جهت مقابله با کم شنوایی استفاده از سمعک است که برای تهیه آن باید قالب گیری گوش به درستی انجام گیرد تا رضایت هرچه بیشتر بیماران جلب شود.
اهمیت بالای قالب گیری گوش
در ادامه مراسم اکرم پوربخت مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اولین مسابقه قالب گیری با حضور دانشجویانی از ۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور مانند: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، شهید بهشتی، بابل، اصفهان، همدان و تبریز در حالی انجام است. قالب گیری گوش از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا اگر این کار به درستی انجام نگیرد باعث آسیب جدی به پرده گوش می‌شود.
او با بیان اینکه اولین مرحله قبل از تجویز سمعک قالب گیری گوش است و باید این کار به خوبی انجام شود، ادامه داد: مسابقه قالب گیری گوش یک رویداد خلاقانه در زمینه مهارت آموزی دانشجویان است تا هنر خود را در خصوص قالب گیری به نمایش بگذارند.

پوربخت تاکید کرد: داوران مسابقه قالب گیری گوش ۵ نفر از کارشناسان مجرب رشته شنوایی شناسی هستند که کار قالب گیری دانشجویان را داوری می‌کنند.

در ادامه مراسم سید جلال ثامنی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: هر تیم شرکت کننده در اولین مسابقه قالب گیری گوش شامل ۲ دانشجوی دختر و ۲ دانشجوی پسر بوده که به همراه مربی آن‌ها جمعا ۵ نفر در مسابقه شرکت می‌کنند. در مرحله آخر مواد قالب گیری گوش از نظر کیفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

۱۳۹۸/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...