نسخه چاپی

شكایت فرانسه از ایران به دلیل ارسال پارازیت

وزارت امور خارجه فرانسه اعلام كرد این كشور یك شكایت رسمی علیه ایران به 'اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور' ارائه كرده است.


به گزارش نما به نقل از عصر ایران، دلیل این شکایت "ارسال پارازیت از طرف ایران بر روی برنامه های شبکه های خارجی" اعلام شده است.

اتحادیه بین‌المللی ارتباطات از راه دور (ITU) وابسته به سازمان ملل متحد است که مسؤولیت قانون‌گذاری، مدیریت فضای فرکانسی، تدوین استانداردهای تبادل داده و اطلاعات و کمک به رشد و توسعه ارتباطات در سراسر جهان را بر عهده دارد.
دفتر این سازمان بین المللی در ژنو سوئیس است.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: پاریس به اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور اعلام کرده است ایران از تجهیزات ارسال پارازیت علیه برنامه های شبکه های خارجی استفاده می کند و این اقدام به معنی نادیده گرفتن تعهدات بین المللی تهران است.

وزارت خارجه فرانسه افزود: این پارازیت اندازی به دلیل اقدام برخی رسانه های خارجی در انتشار گزارش هایی در انتقاد از سیاست های ایران صورت می گیرد.

صداوسیمای ایران هم در سال 89 نیز با ارسال شکایت نامه ای به اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور به ارسال پارازیت بر روی برخی برنامه های صداوسیما اعتراض کرد.

چندی پیش شرکت ماهواره ای "یوتل ست" که توسط شرکت فرانسوی مدیریت می شود اعلام کرد پخش برنامه 19 شبکه های رادیو تلویزیونی صداوسیمای ایران را قطع کرده است.

یکی از دلایل اعلام شده بر این اقدام، ارسال پارازیت از طرف ایران بر روی برنامه های پخش شده از یوتل ست عنوان شده بود.

علاوه بر یوتل ست، هاتبرد ، دیگر شرکت ماهواره ایی ارسال برنامه های تلویزیونی نیز پخش برنامه های شبکه های صداوسیما را قطع کرد.
این اقدام با اعتراض مقامات صداوسیما روبه رو شد.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...