نسخه چاپی

بازداشت پنج عضو داعش با ملیت خارجی در تركیه

تركیه اعلام كرد: پنج تن از اتباع خارجی گروه تروریستی داعش از سوی نیروهای امنیتی تركیه دستگیر و روانه زندان شدند.


به گزارش نما، تیم مبارزه با تروریسم پلیس ترکیه در استان شانلی‌اورفا در مرز سوریه با ترکیه، طی عملیاتی در چندین نقطه مختلف ۵ تن؛ شامل ۲ بلژیکی، ۲ سوری و یک فرانسوی را به‌ اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش دستگیر کرد.

اخبار بین‌الملل- آنها پس از طی مراحل قانونی به حکم دادگاه روانه زندان شدند. این دستگیری‌ها در چارچوب ممانعت از فعالیت‌های مخرب این گروه تروریستی انجام شده است.

وزارت کشور ترکیه نیز جمعه گذشته (۸ آذر) اعلام کرد که دو عضو بلژیکی گروه تروریستی داعش را به کشورشان بازگردانده‌ است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، رحمه و فاطمه بنمزیان ۲۴ و ۳۱ ساله، دو خواهر داعشی بودند که ترکیه آنان را به بلژیک بازگردانده است.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک اعلام کرد که این دو خواهر عضو گروه های افراط‌گر، عصر جمعه وارد فرودگاه بروکسل شدند.

در بیانیه دفتر دادستانی فدرال بلژیک آمده است: رحمه و فاطمه به صورت غیابی به اتهام عضویت در گروه های تررویستی به پنج سال زندان محکوم شدند که برای سپری کردن دوران محکومیت به زندان منتقل شدند.

ترکیه روند بازگشت داعشی های بازداشت شده را در اوایل ماه میلادی جاری آغاز کرد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه پیش تر گفته بود که ترکیه، هتلی برای تروریست های داعشی نیست. به گفته سویلو، روند بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی به کشورهای‌شان روز دوشنبه ۱۱ نوامبر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر کشورهای اروپایی تروریست های داعشی شهروند خود را قبول نکنند هم، ترکیه آنها را بازمی گرداند، افزود: توجهی نمی کنیم که چه کسی از چه کسانی حمایت می کند. ما سیاست خودمان را داریم و آن را بدون هیچ گونه انعطافی اجرا می کنیم.

اسماعیل چاتاکلی، سخنگوی وزارت کشور ترکیه نیز روز دوشنبه از آغاز روند استرداد تروریست‌های داعشی دستگیر شده به کشورهایشان خبر داده بود.

۱۳۹۸/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...