نسخه چاپی

درآمدهای مالیاتی دولت در ماه چقدر است؟

۴اقدام كه درآمدمالیاتی دولت را ۱۰۰هزارمیلیارد تومان افزایش می‌دهد


به گزارش نما، امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران بیان کرد: اداره کشور مثل تمامی کشورهای دنیا باید براساس چارچوب‌های اساسی صورت گیرد و ما هم مانند دیگر کشورها مشکلاتی برای تامین منابع مورد نیاز داریم.

وی افزود: تمام کشورهای دنیا ٨۵ تا ٩٠ درصد درآمد اداره کشور را از مالیات کسب می‌کنند و اگر درآمد دیگری هم داشتند بازهم باید از مالیات استفاده کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: زمانی که خرج روزانه کشور بیش از درآمد است دولت مجبور به استقراض، فروش اموال، چاپ پول و دریافت درآمد است، ولی در شرایط فعلی چاپ پول همان دریافت مالیات مستقیم از مردم است که تورم را به همراه خواهد داشت و این موضوع فشار سنگینی برابدخانوارها ایجاد می‌کند.

پارسا گفت: چاپ پول ظالمانه‌ترین روش برای جبران کسری درآمد دولت است و این موضوع به طبقات پایین جامعه فشار بیشتری وارد می‌کنند و مالیات تورمی و مستقیم همان مالیات واقعی در کشور است.

وی گفت:کشور ماهانه حدود ١٠ تا ١٠.۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد.
پارسا اظهار کرد: اگر در کشور ما درآمد مالیاتی به نسبت کم است علل آن پایه مالیاتی ضعیف، نرخ مالیاتی کم، کم بود درآمد، فرا مالیاتی و ... است.

وی تصریح کرد: در کشور باید شرایط اشتغال، صادرات و واردات فراهم شود تا در این راستا اشتغال رشد و درآمد افزایش و به نسبت آن درآمدهای مالیاتی بیشتر شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی توضیح داد: مالیات هوشمند و سلامت اداری می‌تواند به رشد درآمدهای دولت کمک بسزایی کند و اگر بتوانیم این سیستم را در کشور اجرایی کنیم در این شرایط سازمان امور مالیاتی براساس درآمدها مالیات تعیین می‌کند و فرار مالیاتی به حداقل خواهد رسید.

پارسا ادامه داد: در همه دنیا تمامی معاملات در قالب پایانه‌های فروشگاهی صورت می‌گیرد و این امر به اقتصاد کشورها کمک بسزایی می‌کند و کشور ما نیز باید به این سیستم مجهز شود تا درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و شاهد رشد اقتصاد باشیم.
منبع: میزان

۱۳۹۸/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...