نسخه چاپی

روایت ۲۲ سال زندگی حرفه ای در رادیو

بازیگر نمایش «ساده خط خطی» از نقش خود در این سریال رادیویی كه مشابه شخصیت خودش در زندگی واقعی است، سخن گفت.



به گزارش نما، محمد مجدزاده بازیگر رادیو و تئاتر که این روزها با نمایش «ساده خط خطی» در رادیو نمایش حضور دارد، درباره این سریال رادیویی گفت: میرطاهر مظلومی کارگردان این نمایش، نقش مرا براساس بیوگرافی و زندگی حرفه ای ۲۲ ساله من در رادیو رقم زده است.

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: من در حال حاضر در آلمان ساکن هستم اما دائم به ایران هم رفت و آمد دارم و به دلیل سال ها حضورم در رادیو هر بار که به ایران می آیم در نمایش های رادیویی هم حضور پیدا می کنم. این بار هم که به ایران آمدم میرطاهر مظلومی از حضور من مطلع شد و شخصیت و زندگی مرا با نویسنده در میان گذاشت و درنهایت منجر به این شد که کاراکتری به نام امجد در نمایش «ساده خط خطی» شکل گرفت. امجد شخصیتی است که همسر و فرزندانش در آلمان زندگی می کنند، همسرش دکترای فلسفه دارد و خودش هم تصمیم دارد مدت بیشتری را در ایران بگذراند و در مرکزی هم مشغول به کار می شود. این مرکز مربوط به خدمات اورژانسی است و امجد چون در آلمان راننده تاکسی بوده است اینجا هم با شغلی مرتبط مشغول به کار می شود.

مجدزاده تصریح کرد: من چند قسمت در این نمایش کار کردم و به دلیل اینکه مجبور هستم به آلمان برگردم فکر می کنم قسمت های بعدی را باید به صورت تلفنی ضبط کنم. ما تکنیکی به نام نقش تلفنی در رادیو داریم و احتمالا بازی من هم در ادامه داستان به این شکل خواهد بود.

این هنرمند رادیو درباره فعالیت های رادیویی خود در ایران علی رغم حضورش در آلمان اظهار کرد: من قرار نبود در آلمان ماندگار شوم ولی به دلیل ادامه تحصیلات همسرم در آلمان مدت زمان حضور ما در این کشور طولانی شد ولی به هر حال برایم مهم است که موقعیت خود را در کشور خودم از دست ندهم.

وی درباره فضای کار در آلمان در حوزه رادیو، عنوان کرد: من در آلمان برنامه ای راه اندازی کردم که ۲ ساعت در ماه برنامه داشتیم و اینجا از مسئولان اداره کل هنرهای نمایشی اجازه گرفته بودم تا این نمایش ها را کار کنیم. البته هیچ دستمزدی برای ما در نظر گرفته نشده بود و فقط استودیویی در اختیار ما قرار گرفت. با این حال در رادیو شما نیاز به سرمایه بزرگی از افکت و آرشیو موسیقی دارید و ما بعد از مدتی از این حیث و همچنین بازیگر به مشکل خوردیم اما در حوزه های دیگری مثل تئاتر و فیلم کار کرده ام.

نمایش رادیویی «ساده خط خطی» هر شب ساعت ۲۰ از رادیو نمایش و ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه نسیم روی آنتن می رود.

۱۳۹۸/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...