نسخه چاپی

توافقات جدید حزب الله با مسیحیان لبنان

عضو شورای مركزی حزب الله لبنان گفت: با اسقف بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی بر سر قانون جدید انتخابات به توافق رسیده ایم.

به گزارش نما به نقل از حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین السید گفت: ترفیع درجه اسقف مارونی مار بشارة بطرس الراعی به منصب کاردینال به سود لبنان و مردم لبنان است و اظهار امیدواری کرد که این امر موجب محبت و دوستی مردم لبنان شود.

* پیام تبریک سید حسن نصرالله به اسقف مارونی ها

امین السید گفت: ما حامل پیام تبریک سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و رهبران این حزب برای اسقف مارونی های لبنان بابت تعیین ایشان به منصب کاردینال بودیم.

وی در مورد قانون انتخابات گفت: با جناب اسقف در مورد ضرورت تصویب قانون جدید انتخابات به توافق رسیدیم، قانونی که به نمایندگی از تمام مردم لبنان باشد و موجب استقرار میهن و برقراری دموکراسی و تداوم قدرت در کشور باشد.

رییس شورای سیاسی حزب الله در مورد بحران سیاسی لبنان تاکید کرد: این بحران هرچقدر بزرگ و پیچیده باشد باید از راه گفتگو و مذاکره میان گروه های لبنان حل و فصل شود و میز مذاکره در بعبدا همچنان چهارچوب مناسبی برای دیدار تمام گروه ها است.

وی در مورد نقش دولت در این بحران گفت: دولت باید تمام بحران ها را کنترل کند و راه حل های مناسبی برای آنها بیابد به ویژه در زمینه اقتصادی و اجتماعی. وی خاطر نشان کرد که انتظار امروز مردم لبنان از مسؤولان کشور، تلاش مستمر دولت برای تحقق منافع مردم است.

امین السید تاکید کرد: تامین استقرار و ثبات داخل کشور مسؤولیت همه است با هر موضع سیاسی و دینی که داشته باشند. همه باید تلاش کنند از ضرر داخلی جلوگیری کرده و جلوی تاثیرات خارجی را بر لبنان بگیرند.

۱۳۹۱/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...