نسخه چاپی

دموكرات‌ها ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت متهم كردند

نمایندگان دموكرات با انتشار گزارش مفصلی رئیس‌جمهور آمریكا را به استفاده از دخالت خارجی برای پیروزی مجدد در انتخابات، لطمه‌زدن به امنیت ملی و تلاش بی‌سابقه برای جلوگیری از فعالیت‌های قانونی كنگره متهم كردند.


به گزارش نما، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار گزارش 300صفحه‌ای دونالد ترامپ را متهم کردند که با دخالت خارجی قصد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را داشته، به امنیت ملی ضربه زده و تلاش و کارزار بی‌سابقه‌ای را برای جلوگیری از اقدامات قانونی کنگره انجام داده است.

اخبار بین‌الملل- این اتهامات دموکرات‌ها می‌تواند پایه و اساس هرگونه طرح استیضاح ترامپ باشد. کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا همچنین ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرده افزود: ترامپ از کمک ارتش آمریکا استفاده کرده است تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقاتی که در نهایت از نظر سیاسی به‌نفع وی تمام می‌شود، تحت فشار قرار دهد.

دموکراتها همچنین ترامپ را متهم کرده‌اند که در مسیر تحقیقات مجلس نمایندگان کارشکنی کرده و حاضر به ارائه اسناد و مدارک لازم نشده و جلوی مشاوران و دستیاران ارشد کاخ سفید را برای حضور در نشست‌های استماع و شهادت گرفته است.

دولت ترامپ حاضر به همکاری با اعضای مجلس نمایندگان در خصوص پرونده جنجالی اوکراین نشده و به مقام‌های سابق و فعلی دولت دستور داده است تا با درخواست احضاریه مجلس نمایندگان مخالفت کنند.

یک افشاگر اطلاعاتی آمریکا ترامپ را متهم کرده است که کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حالت تعلیق درآورده و آن را مشروط به تحقیقات ضدفساد رئیس جمهور اوکراین از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش کرده است.

۱۳۹۸/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...