نسخه چاپی

مدیركل بی‌بی‌سی استعفا كرد

عکس خبري -مديرکل بي‌بي‌سي استعفا کرد

مدیركل شبكه دولتی انگلیس پس از پخش برنامه‌ای از این شبكه درباره فساد اخلاقی یكی از سیاستمداران انگلیسی از سمت خود استعفا كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه دولتی انگلیس «بی بی سی» اعلام کرد مدیر کل این شبکه خبری پس از آنکه رسانه تحت امرش برنامه‌ای درباره فساد جنسی یکی از سیاستمداران سابق حزب محافظه‌کار انگلیس پخش کرده بود از سمت خود استعفا کرد.

هفته گذشته رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند چند تن از سیاستمداران بلندپایه دهه‌های 1960 و 1970 از حزب محافظه‌کار انگلیس کودکان را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

«لرد مک آلپاین» یکی از این سیاستمداران بود که پس از آنکه برنامه «نیوزنایت» شبکه بی بی سی، نام وی را در جریان پخش گزارشی درباره سوء استفاده جنسی سیاستمداران انگلیسی از کودکان پرورشگاه‌های ولز مطرح کرده بود به عنوان متهم اصلی این جریان شناخته شد.

«جرج انتویسل» گفته است گزارش برنامه بی بی سی به اشتباه لرد آلپاین را به کودک آزاری متهم کرده است.

پیش از این، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز از سیاستمدارانی که به آزار جنسی کودکان متهم شده بودند دفاع کرد.

دیوید کامرون به مجری یکی از برنامه‌های تلویزیونی انگلیس گفت: «اگر مراقب نباشیم این کار (انتشار اسامی سیاستمداران متهم) ممکن است به فضای بگیر و ببند، به خصوص علیه افرادی که همجنس‌باز هستند، منجر شود. من درباره کاری که شما الان دارید انجام می‌دهید و اسامی را در اینترنت منتشر می‌کنید، نگرانم».

جرج انتویسل در بیانیه‌ای که به دلیل استعفایش منتشر کرده گفته است برنامه «نیوزنایت» استانداردهای خبرنگاری را رعایت نکرده است و او فکر می کند منصفانه‌ترین کار این است که از سمتش استعفا کند.

انتویسل گفته است وی پس از پخش این برنامه از محتوای آن اطلاع یافته است.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...