نسخه چاپی

هشدار ایران درباره زندان‌های مخفی به بهانه مبارزه با تروریسم

ایران درباره مراکز و زندان های مخفی که به بهانه مبارزه با تروریسم در برخی از مناطق دنیا فعالیت می کنند و در آنجا زندانیان به شدیدترین شکل ممکن شکنجه می شوند هشدار داد.

جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای که روز یکشنبه در نوزدهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو قرائت شد فعالیت این زندان های مخفی را خلاف قوانین بین المللی درباره حقوق بشر دانست.

در بیانیه جمهوری اسلامی ایران ضمن تصریح براین نکته که اقدامات موثر در مبارزه با تروریسم و حفاظت از حقوق بشر از اهداف مشترک همه کشورها محسوب می شود، امده است : استفاده از مراکز شکنجه مخفی در برخی از مناطق دنیا به بهانه مبارزه با تروریسم و گرفتن اطلاعات از زندانیان به هیچ وجه با قوانین حقوق بشری همخوانی ندارد.

در این بیانیه همچنین تصریح شده است: متاسفانه ما شاهد رعایت استانداردهای حقوق بشری در برخی از مناطق دنیا به بهانه اقدامات ضد تروریستی نیستیم. یکی از زشت ترین نمونه های این خشونت مراکز و زندان های مخفی و یا تایید نشده است که در انها به طور اساسی و به شرم آورترین نوع ممکن حقوق بشر در مراحل بازداشت، زندان و رفتار با مظنونان نقض می شود.

این بیانیه در ادامه می افزاید: دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات اجرایی، قانونی و قضایی بسیار موثری را برای جلوگیری از وقوع هرگونه شکنجه و رفتار نامناسب در سیستم قضایی خود بعمل آورده است.

در ادامه این بیانیه آمده است : اصول قانون اساسی و سایر قوانین عادی جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که هرگونه رفتار نامناسب با زندانیان را ممنوع می کند.

آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی سال هاست که متهم به داشتن زندان ها و مراکز مخفی نگهداری زندانیانی هستند که بهانه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم در آنجا نگهداری شده و مورد شکنجه قرار می گیرند.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...