نسخه چاپی

بررسی‌حادثه‌اتوبوس‌دانش‌آموزان‌در‌كمیسیون‌امنیت

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در سبزوار گفت: اگر این حادثه مربوط به اردوی راهیان نور باشد، حتما كمیسیون امنیت ملی ابعاد آن را همچون حادثه بروجن بررسی خواهد كرد.

به گزارش نما، منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون اخبار درستی در مورد حادثه انحراف اتوبوس حامل دانش‌آموزان سبزواری و به دنبال آن کشته شدن تعدادی از دانش‌آموزان کسب نکرده‌ام اما اگر این حادثه مربوط به اردوی راهیان نور دانش‌آموزان سبزوار باشد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوع را همچون حادثه بروجن مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

وی در ادامه به تشریح بررسی‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد مقصران سانحه بروجن پرداخت و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلساتی را با حضور مسئولان در دستگاه‌های مختلف برگزار کرد که طبق بررسی‌های ما، اتوبوس حامل دانش آموزان بروجن یکسری اشکالات فنی داشته است که راننده اتوبوس در هنگام رانندگی به اخطارهای خودرو در مورد ترمز ماشین توجه نکرده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بررسی‌های ما حکایت از آن دارد که راننده اتوبوس کوتاهی کرده است که در صورت توجه به اخطارهای خودرو در مورد وضعیت ترمز، شاید این اتفاق رخ نمی‌داد.

حقیقت‌پور ادامه داد: بعد دیگر این حادثه به حادثه‌خیز بودن جاده بروجن و جاده‌ای که از شیب و سربالایی‌های تندی برخوردار است،برمی‌گردد؛ در مجموع ما این سه عامل را به عنوان عوامل اصلی اتفاق بروجن می‌دانیم که گزارش آن را به دستگاه‌های ذیربط فرستادیم.

وی تاکید کرد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش و راهیان نور هیچ قصوری در مورد حادثه بروجن نداشته‌اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه در انجام تحقیقات گروهی از اعضای کمیسیون به بروجن سفر کردند، گفت: در این سفر اعضای کمیسیون ضمن دیدار با خانواده‌های داغدار و بازماندگان و ابراز همدردی، تحقیقات میدانی انجام داده و حتی اطلاعاتی را از ماموران پلیس راه کسب کرده‌اند، گزارشی که نتیجه آن به اعضای کمیسیون امنیت و هیات رییسه ارائه شد.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...