نسخه چاپی

گوشت وارداتی تاریخ مصرف گذشته نداریم

عکس خبري -گوشت وارداتي تاريخ مصرف گذشته نداريم

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه نظارت دقیق بر گوشت‌های منجمد وارداتی و تاریخ مصرف آنها انجام می‌شود، گفت: مردم به هیچ عنوان نگران سلامتی این گوشت‌ها نباشند.

صمد یگانه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: گوشت‌های وارداتی با نظارت سازمان دامپزشکی کشور و کشور مبداء وارد کشور شده و در گمرک بعد از اینکه سلامت و صحت مدارک تایید شد اجازه ترخیص صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور افزود: بعد از ترخیص نیز تحت کنترل کارگروه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سردخانه‌های ویژه‌ای انبار شده و به تدریج در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد و در زمان انبار نیز رونوشتی به وزارت صنعت ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال ذخیره‌سازی طولانی مدت و منقضی شدن زمان مصرف آنها وجود دارد؟ گفت: این گوشت‌ها معمولا ۴ الی ۵ ماه و حداقل سه ماه اعتبار مصرف دارند و محل ذخیره‌سازی و زمان آن در انبار‌ها با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

یگانه گفت: همچنین در فروشگاه‌ها نیز مأموران سازمان دامپزشکی به طور مرتب مراجعه و سلامت بهداشتی و تاریخ مصرف آنها را کنترل می‌کنند.

وی با اعلام اینکه هنوز از برزیل گوشت وارد می‌شود، گفت: این واردات مربوط به ثبت سفارش‌های اخیر است که بخشی از آنها هنوز وارد کشور می‌شود.وی میزان وارد گوشت مصرفی و صنعتی سال جاری را حدود ۱۱۰ هزار تن اعلام کرد.

به گفته مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور واردات گوشت گوسفندی از پاکستان و پرواری از سیستان و بلوچستان نیز انجام می‌گیرد.

۱۳۹۰/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...