نسخه چاپی

حمله داعش به مقر نیروهای «الحشد الشعبی» در كركوك عراق

حمله امروز تروریست‌های داعش به یك مقر نظامی سازمان الحشد الشعبی در استان كركوك عراق، دست‌كم پنج كشته و زخمی برجای گذاشت.


به گزارش نما، یک منبع آگاه امنیتی، امروز (شنبه 7 دسامبر) از حمله صبح امروز داعش به یک مقر نظامی متعلق به سازمان الحشد الشعبی در کرکوک خبر داد.

اخبار بین‌الملل- صبح امروز عناصر داعش به یک مقر نظامی هنگ پنجم از تیپ ۵۶ سازمان الحشد الشعبی در منطقه «الدنادیش» از توابع «الحویجه» در استان کرکوک حمله کردند.

بنا بر این گزارش، داعش با سوء استفاده از وضعیت بد آب و هوایی در این منطقه، این عملیات را انجام داد و طی آن، دو نیروی الحشد به شهادت رسیدند و سه نیروی دیگر زخمی شدند.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعالی دارند و هر از گاهی، هسته‌های خاموش این گروه تروریستی، عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور انجام می‌دهند.

چهارم آذرماه جاری، گروه «الصقور الاستخباراتیه» (بازهای اطلاعاتی) وابسته به سازمان اطلاعات عراق (استخبارات)، طی بیانیه‌ای از انجام عملیات علیه داعش در «الحویجه» واقع در کرکوک خبر داده بود.

در عملیات مشترک عراق با نیروهای ائتلاف، در این تاریخ، سه مقر داعش در استان کرکوک نابود شد و پنج تروریست از جمله «ابوبراء» از سرکرده‌های داعش نیز در این عملیات کشته شدند و یک تروریست زخمی نیز دستگیر شد. همچنین چندین کمربند انفجاری، بمب و نارنجک‌های دست‌ساز و چندین قبضه کلاشینکوف از این مقرهای شناسایی شده، توقیف شد.

۱۳۹۸/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...