نسخه چاپی

مشاور نوبخت: اولویت دولت و مجلس در بودجه ملاحظات انتخاباتی و غیره است

ور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت دولت و مجلس در موضوع بودجه از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتر یك ملاحظه انتخاباتی و غیره است.


به گزارش نما، ابوذر ندیمی در مصاحبه با رادیو درخصوص نظارت مجلس بر بودجه بخش های دولتی گفت: بودجه ما یک بودجه عمومی است و متاسفانه حداکثر وقت مجلس و کمیسیون ها معطوف به ماده واحده و تبصره هاست و به عبارتی همه توجهات به تغییر قوانین است و نه اجرای قوانین.

اخبار سیاسی- مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: متاسفانه مجالس طی این 10 دوره در حوزه بودجه، بیشتر قانون وضع کردند تا اجرای قانون لذا اولین و بزرگ ترین مشکل ما در نظام بودجه بندی و بودجه ریزی این است که همه تلاش ها معطوف به ماده واحده و تبصره های متعدد ذیل ماده واحده شده است.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد اولویت دولت و مجلس در این موضوع از نظر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتر یک ملاحظه انتخاباتی و غیره است. بنابراین اولین و مهم ترین ایراد این است که هنوز مجالس به یک تفکر آینده نگر، استراتژی و برنامه مشخص نرسیده اند.

ندیمی یادآور شد: بودجه شرکتها با وجود اینکه چند برابر بودجه عمومی است اما معمولا از نظر منابع مصارف و نظارت پایش نمی شوند و یا به شدت ضعیف است ضمن اینکه بودجه عمومی، عموماً محقق الوقوع نیست.

وی همچنین مطرح کرد: دولت و مجلس توانایی حذف برخی ارقام و اعداد را ندارند چراکه در صورت حذف، با عواقب اجتماعی سیاسی و رسانه ای روبرو خواهند شد.

۱۳۹۸/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...