نسخه چاپی

وعده ایجاد یك میلیون فرصت شغلی در سال آینده

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه های اشتغالی دولت گفت: سال آینده برنامه ایجاد یك میلیون شغل داریم و از كل تسهیلات اشتغال روستایی، تاكنون یك میلیارد و ۲۵۵ میلیون دلار پرداخت شد.


به گزارش نما، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه های اشتغالی دولت در سال آینده گفت:سال آینده رشد اقتصادی کشورمان مثبت می‌شود. برنامه ریزی‌هایی انجام شده است تا بتوانیم در سال آینده حدود یک میلیون فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کنیم.

اخبار اقتصادی- نوبخت افزود: در سال آینده 70 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی و همچنین 230 هزار میلیارد تومان از طریق شرکت‌ها می‌خواهیم سرمایه گذاری کنیم تا سال آینده بتوانیم این میزان فرصت شغلی را ایجاد کنیم و از رکود خارج شویم و حداقل 2 درصد رشد اقتصادی مثبت داشته باشیم.

وی افزود: از دو سال پیش باکسب اجازه از مقام معظم رهبری، قرار شد یک و نیم میلیارد دلار به صورت تسهیلات از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم و بانک‌ها هم مکلف شدند به همین میزان آورده صندوق، تسهیلات اختصاص دهند تا برای روستا‌ها و کشاورزی توزیع و شغل ایجاد کنیم. از این مقدار تاکنون یک میلیارد و 255 میلیون دلار پرداخت شد.

نوبخت ادامه داد: بیش از 99 هزار طرح در کشور در روستا‌های مختلف اجرا و از حدود 240هزار فرصت شغلی بازدید شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پارسال حدود 7 هزار میلیارد تومان از طرف صندوق توسعه ملی و تقریباً به همین میزان از طرف بانک‌ها برای ایجاد اشتغال هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول ، ایران در سال آینده از رکود خارج خواهد شد، افزود: تاکنون 34 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی پرداخت کرده ایم.

۱۳۹۸/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...