نسخه چاپی

روایت سردار سپهر از سپاه دوم ایران

معاون هماهنگ‌كننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه از وابستگان به عنوان سپاه دوم نام برد و اظهار داشت: تجربیات ارزشمند بازنشستگان سپاه كه در عرصه‌های مختلف و بهای نه چندان كم به دست آمده است باید در زمینه‌های گوناگون از جمله مسائل آموزشی و علمی و راهبردهای فرهنگی و تربیتی به بهترین وجه ممكن به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، سردار محمدحسین سپهر معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه در مراسم تجلیل از بازنشستگان(وابستگان) حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، از بازنشستگان به عنوان یادگاران پرافتخار دوران دفاع مقدس و میراث‌داران بیش از سه دهه پاسداری از انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر اتخاذ راهبردهای مناسب در بکارگیری این سرمایه‌های گرانقدر سپاه در ابعاد مختلف مأموریتی و بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

سپهر با اشاره به تاکیدات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر لزوم توجه به بازنشستگان به عنوان اعضای وابسته سپاه خاطرنشان کرد: به دنبال این رهنمودهای حکیمانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامات مطلوب و مؤثری از جمله راه‌اندازی دفتری به منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری امور مختلف بازنشستگان و خانواده‌ها صورت داده است به امید اینکه بتوان گام به گام رهنمودهای معظم له را عملیاتی کرد.

وی از وابستگان به عنوان سپاه دوم نام برد و اظهار داشت: تجربیات ارزشمند بازنشستگان سپاه که در عرصه‌های مختلف و بهای نه چندان کم به دست آمده است باید در زمینه‌های گوناگون از جمله مسائل آموزشی و علمی و راهبردهای فرهنگی و تربیتی به بهترین وجه ممکن به نسل جوان منتقل شود.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شرایط امروز را شرایط نبرد و مقابله رودررو با دشمن توصیف و تصریح کرد: همانگونه که در سالهای دفاع مقدس حضور مردم توانمندی بزرگی را در دفاع از انقلاب اسلامی و نظام ایجاد کرد امروز نیز باید اهداف و ابعاد جنگ تمام عیار استکبار با ما که بیشتر سمت و سوی فرهنگی و اقتصادی دارد تبیین شده و راهکارهای مناسب در جهت مقابله هر چه بهتر با این هجمه سنگین پیش‌بینی شود.

وی افزود: بازنشستگان(وابستگان) سپاه اکنون علاوه بر رسالت ثابت پاسداری از انقلاب اسلامی باید نقش و کارکرد خود را در عمق بخشی هر چه بهتر و بیشتر انقلاب و ارزشهای آن ایفا کنند.

سپهر مقابله با جنگ نرم و عبور از جبهه تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن و نیز تحریم‌های اقتصادی را نیازمند سربازی و همراهی همگان در این مقطع دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با مدیریت و راهبری رهبر فرزانه انقلاب و درایت مسئولین به یاری خداوند متعال از این مقطع سرنوشت‌ساز نیز همانند گذشته با سربلندی و اقتدار عبور خواهد کرد.

وی هجوم دشمن به باورها و اعتقادات مردم را به عنوان جدال فرهنگی خواند و اظهار داشت: پرداختن به مسائل دینی و اعتقادی، توجه به مؤلفه‌های معنویت‌زا ، همچنین حذر کردن از عوامل معنویت‌زدا به مثابه ایثارگری و جانبازی در برابر ناتوی فرهنگی دشمن محسوب می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه درک مبانی اعتقادی ولایت‌فقیه، دفاع از ولایت فقیه و فهم صحیح آن را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: با اعتقاد به ولایت فقیه هر چه دشمن بر حجم فشارها و تهدیدات خود بیافزاید پایداری و ایستادگی مردم نیز بیشتر خواهد شد و این مساله تکلیف امروز ما به شمار می‌رود.

وی با مقایسه توان و تجهیزات در اختیار ما با دشمنان اظهار داشت: علیرغم برتری‌هایی که دشمن در حوزه تجهیزات و فن‌آوری از آن برخوردار است، ایمان، بصیرت، معنویت، شهادت طلبی و عاشورایی بودن ملت ایران و نیروهای مسلح تمامی تهدیدات دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

سپهر در پایان خاطرنشان کرد: رزمندگان جان بر کف سپاه امروز در نهایت تیزبینی و هوشیاری آماده‌اند تا با آغاز هرگونه تهاجمی دنیای مهاجمان را بر سرشان خراب کنند و با اعتقاد، ایمان، بصیرت ،شجاعت و فهم صحیحی که از امر ولی دارند هر لحظه آماده دفاع از کیان اسلام و انقلاب هستند.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...