نسخه چاپی

درخواست اقتصاد اروپا برای كاهش تحریم‌ها علیه روسیه

رئیس اتاق‌های بازرگانی اروپا در آستانه برگزاری نشست حل بحران اوكراین در پاریس خواستار كاهش تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شد.

به گزارش نما، امروز (دوشنبه) قراراست یک نشست چهارجانبه با حضور رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین برای حل بحران اوکراین در پاریس برگزار شود.

اخبار بین‌الملل- در آستانه برگزاری این نشست اتاق های بازرگانی اروپا (یورو چمبرز) خواستار کاهش تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شد. این انجمن اقتصادی اروپایی که حدود 20 شرکت به آن تعلق دارند خواستار لغو مرحله به مرحله تحریم ها علیه روسیه شد.

"کریستوف لایتل"، رئیس اتاق های بازرگانی اروپا در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان تاکید کرد که حالا زمان آن است که ما خود را روی امتیازات یک همکاری بین اروپا و روسیه متمرکز کنیم به جای اینکه علیه یکدیگر کار کنیم.

وی تاکید کرد که تحریم های اقتصادی هیچ فایده ای نداشته است. اکنون زمان آن فرا رسیده که تحریم های اقتصادی در هر دو طرف به صورت مرحله به مرحله کاهش یابد. به گفته این مقام اقتصادی اروپا روسیه شریکی است که اروپا باید با آن در زمینه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی در گفتگو باقی بماند.

حزب چپ آلمان هم در آستانه برگزاری این نشست خواستار روی آوردن بیشتر به سوی مسکو شده و یکی از نمایندگان بلند پایه این حزب در این باره گفت که بدون در پیش گرفتن سیاست تنش زدایی در برابر روسیه یک راه حل پایدار مناقشات در شرق اوکراین نمی تواند شکل گیرد. به گفته وی یکی از اولین گام ها در این مسیر باید لغو تحریم های اقتصادی علیه روسیه باشد.

۱۳۹۸/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...