نسخه چاپی

كمپین بایكوت میانمار در آستانه جلسات استماع دادگاه لاهه

فعالان حقوق بشر حامی مسلمانان روهینجا امروز (دوشنبه) خواستار بایكوت جهانی این كشور شدند.


به گزارش نما، یک روز پیش از آغاز جلسات استماع نسل‌کشی در میانمار در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، فعالان حقوق بشر حامی اقلیت مسلمان روهینجا خواستار بایکوت جهانی میانمار شدند.

اخبار بین‌الملل- آنگ‌ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار که روز گذشته وارد هلند شد، در جلسات سه روزه استماع در پرونده‌ای که در ماه نوامبر از سوی گامبیا علیه این کشور ثبت شد، به دفاع از کشورش خواهد پرداخت. بازماندگان حوادث روهینجا و حامیان دولت میانمار برنامه‌ریزی کرده‌اند تا طی روزهای پیش رو در لاهه چندین تظاهرات برگزار کنند.

در پرونده‌ای که گامبیا علیه میانمار تنظیم کرده، این کشور آسیایی به نسل‌کشی که جدی‌ترین جرم بین‌المللی است، متهم شده است. گامبیا در جلسات استماع خود در این پرونده که سه روز به طول خواهد انجامید از ۱۶ قاضی سازمان ملل در دیوان کیفری بین‌المللی خواهد خواست، پیش از تکمیل استماع "اقدامات موقتی" را برای حفاظت از روهینجایی‌ها اعمال کنند.

"ائتلاف روهینجای آزاد" در بیانیه‌ای اظهار کرد، همراه با ۳۰ سازمان دیگر از ۱۰ کشور مختلف، "کمپین بایکوت میانمار" را آغاز خواهد کرد. این ائتلاف از "شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران خارجی و سازمان‌های فرهنگی و حرفه‌ای" درخواست کرده که "روابط خود با میانمار را قطع کنند". براساس اعلام این ائتلاف، بایکوت مذکور با هدف اعمال فشار اقتصادی، فرهنگی، دیپلماتیک و سیاسی به دولت ائتلافی آنگ سان سوچی و ارتش آن صورت می‌گیرد.

۱۳۹۸/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...