نسخه چاپی

درگیری شدید ارتش با مخالفان در حلب

یك منبع نظامی سوری اعلام كرد، منطقه استراتژیك «اللیرمون» از توابع حلب در شمال سوریه همچنان در دست ارتش است و این منطقه دیروز شاهد درگیری سنگین ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بوده است.

به گزارش نما ، یک منبع نظامی سوری و از فرماندهان میدانی شهر حلب در شمال سوریه در گفت‌وگو با فارس، در شمال سوریه خبرهای منتشره در برخی رسانه‌های مغرض و فتنه‌انگیز درباره به دست گرفتن منطقه «اللیرمون» از توابع شهر حلب توسط تروریست ها را تکذیب کرد.

منطقه اللیرمون از این جهت مهم و استراتژیک است که تصرف آن توسط افراد مسلح و تروریست‌ها این امکان را به آنها می‌دهد تا با ایجاد شکافی در شهر حلب زمینه ورود افراد مسلح و تجهیزات و کمک‌های نظامی به تروریست‌های موجود در این شهر را فراهم کنند.

وی همچنین گفت که این منطقه روز گذشته شاهد درگیری شدید نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های مسلح بوده که در جریان آن حدود 250 تا 300 تروریست کشته شدند.

این منبع نظامی سوری تاکید کرد که تروریست‌‌های مسلح تلاش می‌کنند، مناطق مرفه نشین حلب را به تصرف خود درآورده و کنترل آن را به دست گیرند تا زمینه کمک‌های نظامی را بر دایره اطلاعات هوایی این منطقه فراهم کنند و به این ترتیب با تصرف این مناطق فشار را بر دولت افزایش داده و روحیه اهالی مقاوم و پایدار شهر حلب را در هم بشکنند.

وی ادامه داد: ارتش سوریه هم اکنون به عملیات پاکسازی شهر حلب ادامه می‌دهد و افراد مسلح با توجه به پیشروی‌های ارتش در شماری از مناطق حلب باعث شده تا آنها از مناطق ریف حلب به داخل شهر روی بیاورند و همین موجب شده تا حضور تروریست‌های مسلح در ریف حلب به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

این منبع نظامی سوری درباره امکانات و تجهیزات نظامی در اختیار گروهک‌های مسلح گفت: مهمترین نکته‌ای که درباره این گروهک‌ها باید مد نظر قرار گیرد، این است که این گروهک‌ها دارای هیچگونه آشنایی با فنون جنگی ندارند، بگونه‌ای که یک گروه 200 نفری متشکل از نظامیان ارتش سوریه توان جنگ و غلبه بر یگ گروه هزار نفری افراد مسلح را دارد.

وی ادامه داد: آنها علاوه بر عدم آشنایی با فنون جنگی با نحوه استفاده از سلاح‌های جنگی نیز آشنایی ندارند و اگرچه گفته شده آنها مجهز به به موشک‌های استینگر شده‌اند، اما هیچ یک از این موشک‌ها به هدف اصابت نکرده‌اند، افزون بر اینکه هم اکنون همه شاهد عملکردها و اقدامات مخرب و ویرانگر آنها در مناطق مختلف سوریه هستند و می‌بینند که این گروهک‌ها چگونه ساختارهای زیربنایی و مدارس و بیمارستان‌ها و منازل مسکونی مردم را هدف قرار می‌دهند و آثار تاریخی و باستانی سوریه را نابود می‌کنند و بزرگ‌ترین شاهد این مدعا آتش زدن بازارهای تاریخی شهر حلب است، در حالی‌که ارتش سوریه تلاش می‌کند، میزان خسارات وارده به حداقل برساند.

این منبع نظامی سوری در عین حال گفت: البته نمی‌توان توان و مهارت جنگی اعضای جماعت «جبهه یاری اهل شام» که شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌آید، را نادیده گرفت که از لحاظ نظامی آموزش دیده هستند و اکثر اعضای این جماعت را افراد غیرسوری تشکیل می‌دهند.

این مقام نظامی سوری به ایستادگی و مقاومت مردم حلب با وجود تمام خسارت‌های وارده به این شهر در طول این مدت اشاره کرد و گفت که نقش اساسی در ناکام ساختن توطئه‌های افراد مسلح و تروریست‌ها را مردم حلب ایفا کردند، به ویژه آنکه مردم شهر حلب همکاری بسیاری خوبی نیز با ارتش و نیروهای امنیتی سوریه داشته‌ و دارند.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...