نسخه چاپی

دبیر كل جدید شورای همكاری خلیج فارس كیست؟

شورای همكاری خلیج فارس در اجلاس ریاض با تعیین «نایف الحجرف» وزیر دارایی سابق كویت به عنوان دبیر كل جدید این شورا موافقت كرد.


به گزارش نما، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی روز سه‌شنبه (دیروز) در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض تعیین نایف الحجرف به عنوان دبیر کل جدید این شورا را تبریک گفت.

اخبار بین‌الملل- الحجرف دومین تبعه کویتی است که به این سمت منصوب می‌شود و او ششمین دبیرکل شورای همکاری از زمان تأسیس آن در ۲۵ ماه می ۱۹۸۱ است.

الحجرف تا کنون مناصب دولتی و خصوصی زیادی از جمله وزیر دارایی، وزیر آموزش، وزیر آموزش عالی در سال ۲۰۱۲ ، وزیر دارایی را عهده‌دار بوده و پیش از معرفی او برای تصدی منصب دبیرکلی شورا از سمت خود به عنوان وزیر دارایی کویت استعفا کرد.

او در گذشته عضو هیأت مدیره سازمان سرمایه‌گذاری کویت، مدیر بانک بحرین و کویت در بحرین، شرکت توسعه املاک و مستغلات بحرین و شرکت سرمایه‌گذاری عربی در ریاض بوده است.

الحجرف همچنین مشاور مالی بازار اوراق بهادار کویت و برنامه توسعه سازمان ملل در وزارت دارایی کویت بوده و علاوه بر آن سمت ریاست اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه املاک و مستغلات ابوظبی را بر عهده داشته و عضو هیأت مدیره شورای عالی نفت بوده است.

او دارنده مدرک دکترای حسابداری از دانشگاه هال انگلیس در سال ۲۰۰۲ و کارشناسی ارشد حسابداری از دانشگاه ایلینویز آمریکا در سال ۱۹۹۷ و مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه کویت در سال ۱۹۹۴ است.

روزنامه کویتی«القبس» نیز نوشت که «صباح الاحمد» امیر کویت با ارسال پیامی مکتوب به الحجرف، تعیین او در منصب دبیرکلی شورای همکاری خلیج فارس را به او تبریک گفت.

امیر کویت همچنین ابراز امیدواری که تعیین الحجرف در این منصب به تقویت مسیر شورای همکاری برای تحقق اهداف مورد نظر کمک کند.

۱۳۹۸/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...