نسخه چاپی

توضیحات دبیر جشنواره فجر درباره پردیس«ملت» و چند فیلم خبرساز

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره انتخاب پردیس ملت به‌عنوان میزبان رسانه‌ها در این رویداد توضیحاتی ارائه كرد.


به گزارش نما، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه ۲۲ آذرماه ضمن حضور در پردیس چارسو محل برگزاری جشنواره فیلم «سینماحقیقت» در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و به پرسش آن‌ها پاسخ داد.

اخبار فرهنگ و هنر - وی درباره محل برگزاری جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر گفت: ما دو سال است که جشنواره را در پردیس ملت برگزار می‌کنیم و در این خصوص هم مدیر روابط عمومی ما بررسی‌هایی انجام داد و با توجه به تجربه دو سال گذشته تصمیم گرفته شد پردیس ملت مکان برگزاری جشنواره باشد.

داروغه‌زاده تأکید کرد: تعداد رسانه‌ها زیاد است و سلیقه‌های مختلفی دارند، برخی پردیس چارسو را پیشنهاد دادند و برخی برج میلاد و برخی ملت را. ذی‌نفعان این حوزه فقط رسانه‌ها نیستند بلکه صاحبان آثار و برگزارکنندگان هم حقی دارند. بنابراین باید همه جوانب را بررسی و سالنی را انتخاب می‌کردیم. اینطور نبود که همه رسانه‌ها روی پردیس ملت اتفاق نظر داشته باشند و ما فقط ملت را انتخاب کنیم.

وی درباره تفکیک سینمای رسانه‌ها و هنرمندان گفت: هر کجا سینمای رسانه‌ها باشد، سعی می‌کنیم تعداد سینماگران بیشتری را دعوت کنیم و تعداد کارت بیشتری را هم به آن‌ها اختصاص دهیم تا فضای گرم‌تری شود و رسانه‌ها مشکلی که مبنی‌بر تعداد کم هنرمندان داشتند کمتر شود.

داروغه زاده درباره مجوزهای فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال، در حالی که او به‌عنوان دبیر جشنواره دیگر در شورای نظارت حضور ندارد عنوان کرد: حضور فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر مربوط به مجوز ارشاد است و ربطی به سایر ارگان ها ندارد. «متری شیش و نیم» هم هرچند مشکلاتی برایش پیش آمد اما در نهایت به جشنواره رسید. گاهی نکاتی که برای فیلم یه وجود می آید به خاطر مسایل خود فیلمساز و نهادی است که قبلاً با هم قرار گذاشتند بنابراین ربطی به سازمان سینمایی نداشت و ندارد. ممکن است با نهادی قول و قرارهایی بگذارید، فیلمنامه را بدهید بنابراین جایی که با آن هماهنگ کرده‌اید نظراتی دارند ما به عنوان سازمان سینمایی و جشنواره هیچ نکته‌ای درباره «متری شیش و نیم» نداشتیم.
وی عنوان کرد: بیش از صد فیلم در جشنواره شرکت کرده‌اند و تنها ۲۲ فیلم می‌توانند در بخش مسابقه حضور داشته باشند طبیعتاً صاحبان حدود ۸۰ فیلم ناراضی خواهند بود. وقتی فیلم‌ها نمایش داده شود و با فیلم‌های بازمانده مقایسه شود ،می‌تواند ببینید چه این انتخاب‌هایی درست بوده است یا نه. اینکه برخی از قبل به هیات انتخاب تهمت می‌زنند درست نیست ما هر سال این مسأله را داریم که از بین آن‌ها باید تعدادی را انتخاب کنیم.

داروغه‌زاده درباره حضور فیلم‌های کارگردانان شاخصی چون حسن فتحی و مجید مجیدی در جشنواره امسال اظهار کرد: فیلم حسن فتحی در حال فیلمبرداری است و اصلا به جشنواره نمی‌رسد. ضمن اینکه در ایران مجوز ساخت ندارد، بنابراین به جشنواره نمی‌رسد. آقای مجیدی هم فرم ثبت نام پر کرده اما هم‌چنان در حال فیلمبرداری است. ما که نباید تلاش کنیم، بلکه تولیدکنندگان باید تلاش کنند تا فیلمشان به جشنواره برسد. ما دوست داریم همه آثار فاخر و خوب چه از سوی کارگردان مطرح باشد چه نباشد در جشنواره حضور داشته باشد.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر ثبت‌نام دوباره محسن امیر یوسفی برای حضور فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی اصل » در جشنواره فجر به لبخندی اکتفا کرد.

۱۳۹۸/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...