نسخه چاپی

رئیس جمهور منتخب الجزایر گفتگوی جدی در این كشور را خواستار شد

عبدالمجید تبون اظهار داشت كه دست خود را به منظور گفتگوی جدی در راستای تحقق منافع الجزایر و مشاركت جوانان در حیات سیاسی اقتصادی دراز می كند.


به گزارش نما، عبدالمجید تبون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر اظهار داشت که این انتخابات کشور را به مسیر مشروعیت بازگرداند.

رئیس جمهور منتخب الجزایر در نشستی خبری افزود که دست خود را به منظور گفتگوی جدی در راستای تحقق منافع الجزایر و مشارکت جوانان در حیات سیاسی اقتصادی دراز می کند.

وی در عین حال بر پایبندی به مطالبات اقشار اجتماعی در الجزایر تاکید کرد.

تبون همچنین گفت اولین اقدامی که در منصب ریاست جمهوری اتخاذ خواهد کرد انجام رایزنی ها به منظور اصلاح قانون اساسی و همه پرسی مردمی در خصوص آن خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب الجزایر از کاهش اختیارات رئیس جمهوری در قانون اساسی جدید و اعطای انعطاف پذیری به تمام نهادها برای ایفای نقش خود خبر داد.

شایان ذکر است که طبق اعلام کمساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر، عبدالمجید تبون با کسب ۵۸.۱۵ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد. عبدالقادر بن قرینه ۱۷ درصد و علی بن فلیس ۱۰ درصد و عزالدین میهوبی هفت درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

گفتنی است که محمد شرفی رئیس کمیساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر در نشستی خبری نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که روز گذشته برگزار شده بود، اعلام کرد.

وی افزود: عبدالمجید تبون با به دست آوردن ۵۸.۱۵ درصد آراء برنده شده است.

شرفی به ملت و ارتش و نیروهای امنیتی الجزایر به سبب موفقیت در برگزاری انتخابات تبریک گفت.

رئیس کمیساریای ملی مستقل انتخابات الجزایر تاکید کرد: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۳۹.۳۳ درصد درداخل و خارج از کشور بوده است.

عبدالمجید تبون متولد ۱۷ نوامبر ۱۹۴۵ است و از ۲۵ مه ۲۰۱۷ به عنوان نخست وزیر الجزایر فعالیت می کرد. وی قبلاً در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ به عنوان وزیر ارتباطات و فرهنگ و سپس در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ به عنوان وزیر امور خارجه خدمت کرد. وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ و ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ نیز وزیر مسکن و برنامه‌ریزی شهری بوده‌است.

۱۳۹۸/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...