نسخه چاپی

قهرمانان ۳ قاره وارد می‌شوند

دور دوم جام جهانی باشگاه‌ها امشب برگزار خواهد تا رقبای لیورپول و فلامنگو در نیمه‌نهایی مشخص شوند.



به گزارش نما، چهارشنبه شب سوت آغاز رقابت‌های جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۱۹ به صدا درآمد، تورنمنتی که برای نخستین مرتبه در قطر برگزار می‌شود. السد ، قهرمان کشور میزبان با برتری برابر تیم ناشناخته اینگن‌اسپورت نیوکالدونیا جواز حضور در دور دوم را به دست آورد. حالا تیم ژاوی باید به مصاف قهرمان کونکاکاف یعنی مونتری مکزیک برود. قهرمان لیگ قهرمانان آسیا هم از امشب وارد تورنمنت خواهد شد. الهلال عربستان شروع آسانی نخواهد داشت، چراکه اسپرانس تونس برای دومین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا شده و تیم بی‌تجربه‌ای در جام جهانی باشگاه‌ها نیست.
الهلال عربستان - اسپرانس تونس؛ نبرد اعراب
اخبار ورزشی-نبرد دو تیم، یکی از اعراب آسیا و دیگری از اعراب آفریقا. تنها سه هفته از شکستن طلسم ۱۹ ساله الهلال در لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد، در حالی که اسپرانس کم‌کم به قهرمانی آفریقا عادت می‌کند. تیم تونسی که معنی اسمش هم «امید» است، تنها تیم امسال به حساب می‌آید که سال پیش هم در رقابت‌ها حضور داشت. «رئیس» عربستان هیچ‌وقت در جام جهانی باشگاه‌ها حاضر نبوده، در حالی که این سومین حضور اسپرانس است. تیم تونسی سابقه بازی با دو تیم تورنمنت امسال را داشته، یکی السد و دیگری مونتری. برابر اولی باخته و دومی را در ضربات‌پنالتی برده. بازی‌های اسپرانس در تورنمنت اصولاً پرگل از آب درآمده است. الهلال با رَزوان لوچسکو به چیزی که سال‌ها دنبالش بود رسیده و این روز‌ها صدرنشین لیگ برتر عربستان هم هست، در حالی که اسپرانس هم یک مربی جوان و آینده‌دار پیدا کرده. معین الشعبانی ۳۸ ساله که برای دومین سال متوالی اسپرانس را قهرمان لیگ قهرمانان آفریقا کرده می‌تواند سال‌های آتی گزینه مربیگری تیم ملی تونس هم باشد. هر دو مربی و شاگردان‌شان آنقدر بلندپرواز هستند که حتی احتمال فینالیست شدن را برای‌شان در نظر بگیریم. اگرچه حریف برنده در مرحله بعد فلامنگوی پرستاره است، اما در دوره‌های قبل هم دیدیم که هر اتفاقی ممکن است. دور قبل هم العین امارات تیم دیگری از نماینده اعراب راهی فینال شد. الهلال قهرمان سه دوره لیگ قهرمانان آسیا بوده و اسپرانس چهار دوره در لیگ قهرمانان آفریقا جام را بالای سر برده است.
مونتری مکزیک - السد قطر؛ راه‌حل مهندس
شبی که به نظر می‌رسید برای السد بدون چالش و دردسر تمام شود، کمی برای رسیدن به دور دوم اذیت شدند. اینگن، تیمی از نیوکالدونیا کشوری در دوردست‌ها و شهری که فقط ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد، شاگردان ژاوی را به دردسر انداخت. در هر صورت در وقت‌های اضافه جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند، اما شاید خستگی ناشی از بازی نخست جام السدی‌ها را از لحاظ بدنی دچار مشکل کند. تیمی از مکزیک با آمادگی به مصاف‌شان خواهد رفت. مونتری سه دوره سابقه حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را داشته و باسابقه‌ترین به حساب می‌آید. این تیم همه قهرمانی‌هایش در لیگ قهرمانان کونکاکاف را همین دهه به دست آورده و به همین واسطه پس از تمامی قهرمانی‌هایش در جام جهانی باشگاه‌ها حاضر بوده. سال ۲۰۱۲ بهترین عملکردشان به ثبت رسید که پس از برتری برابر قهرمان آسیا و شکست از قهرمان اروپا که چلسی بود، در رده‌بندی الاهلی مصر را بردند و سوم شدند. این دوره قطعاً کارشان سخت‌تر خواهد بود، چراکه حتی اگر میزبان را کنار بزنند در نیمه‌نهایی حریف لیورپول خواهند شد. از طرف دیگر برتری السد یک تقابل جذاب را رقم می‌زند؛ رویارویی کلوپ و ژاوی. السد که تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم پیش رفت، این روز‌ها افت کرده و از قهرمانی لیگ ستارگان قطر فاصله دارد. در هر صورت قطری‌ها به اسطوره‌ای همچون ژاوی فرصت خواهند داد تا تیم‌شان بسازد. ژاوی می‌خواهند همان‌طور که در میانه میدان بارسا مهندسی می‌کرد، در مربیگری هم یک مهندس و یک مغز متفکر باشد.

۱۳۹۸/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...