نسخه چاپی

تركیب جالب بازیگران در فیلم جدید مهدویان

مهدویان امسال با معرفی تهیه كننده اثر جدید خود «درخت گردو» نشان داد كه كمی به دنبال تغییر در تیم همیشگی خود است، با كنار رفتن محمود رضوی و اضافه شدن تهیه كننده جدید ساخت فیلم سینمایی وی آغاز شد، اما تغییرات مورد نظر مهدویان تنها به تهیه كننده ختم نشد.


به گزارش نما، پنجمین فیلم محمدحسین مهدویان کارگردان جوان اما صاحب سبک سینمای ایران، شاید متفاوت‌ترین فیلم وی طی تجربه چهار دوره حضور در جشنواره فیلم فجر باشد، این کارگردان امسال با تغییراتی عمده راهی فجر خواهد شد.

اخبار چهره ها - مهدویان از همان ابتدا با معرفی تهیه کننده اثر نشان داد که کمی به دنبال تغییر در تیم همیشگی خود است، با کنار رفتن محمود رضوی و اضافه شدن تهیه کننده جدید ساخت فیلم سینمایی «درخت گردو» آغاز شد، اما تغییرات مورد نظر مهدویان تنها به تهیه کننده ختم نشد.

درخت گردو از همان ابتدا جنجالی آغاز شد، حضور همزمان پیمان معادی و مهران مدیری در کنار یکدیگر شوک بزرگی به سینمای ایران بود، ترکیب این دو بازیگر در کنار مهدویان که همیشه ترکیب بازیگران مشخصی را داشته نشان دهنده متفاوت بودن درخت گردو با آثاری همچون ماجرای نیمروز و لاتاری است.

براساس گزارشات رسیده ترکیب مهران مدیری و پیمان معادی در فیلم جدید مهدویان به بداهه پردازی بیشتری نسبت به سایر آثار مهدویان همراه بوده و این دو بازیگر به شدت در حین فیلمبرداری بداهه پردازی کرده و گاها مهدویان را راضی به تغییر در اثر می کنند.

چندی پیش « مینا ساداتی » بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان سومین بازیگر قطعی به فیلم سینمایی «درخت گردو» تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان پیوست. درخت گردو نخستین تجربه همکاری مینا ساداتی با مهدویان به شمار می‌رود، انتخاب ساداتی برای این فیلم بار دیگر نشان از تغییر در ترکیب بازیگران مهدویان دارد، کارگردانی که در چهار فیلم قبلی خود از بازیگران نسبتاً یکسانی استفاده کرده بود.
پیش تولید فیلم سینمایی « درخت گردو » به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در حالی به روزهای پایانی نزدیک می شود که به تازگی مینا ساداتی به گروه بازیگران فیلم اضافه شده تا ایفاگر نقشی متفاوت در فیلم باشد.

پیش از این همکاری نخست پیمان معادی و محمدحسین مهدویان نیز در این فیلم قطعی شده بود. مهدویان در فیلم جدید خود تغییرات فراوانی داشته و انتخاب معادی برای بازیگر نقش اول مرد نشان دهنده تغییر در شیوه انتخاب بازیگر این کارگردان است. حضور مهران مدیری دیگر بازیگر سینما در فیلم درخت گردو ترکیب تازه و جالب فیلم کارگردان ماجرای نیمروز را کامل کرده است.

شنیده می‌شود که فیلم جدید مهدویان علاوه بر معادی از حضور چهره های پرتعدادی برخوردار بوده و نوعی فیلم درخت گردو پر بازیگرترین کار مهدویان در پنجمین تجربه وی در عرصه کارگردانی است.

محمدحسین مهدویان کارگردان جوان اما موفق سینمای ایران چندی پیش با انتشار عکسی از آغاز تولید پنجمین اثر سینمایی خود با نام "درخت گردو" خبر داد.

مهدویان همواره در آثار قبلی خود به مسائل و اتفاقات جذابی پرداخته و به نوعی امضاء مضمونی برای آثارش پیدا کرده و در فیلم "درخت گردو" هم بار دیگر سراغ واقعه ای معاصر یعنی "بمباران شیمیایی سردشت" رفته است.

محمدحسین مهدویان بعد از ساخت فیلم "ماجرای نیمروز" که در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به‌دست آورد، سال پیش دومین نسخه از این اثر سینمایی را به جشنواره فجر رساند.

مهدویان بدون شک یکی از استعدادهای درخشان سینمای ایران در سالیان اخیر محسوب می شود که فارغ از نقدهای تخصصی و غیر تخصصی به هیچ وجه نمی‌توان تاثیر وی را در چهار سال گذشته سینما کتمان کرد. کارگردانی که به خوبی با سینمای مستند آشنایی داشته و حال سبکی تلفیقی از مستند و سینما از خود به جا گذاشته است.

محمدحسین مهدویان پس از موفقیت‌های بسیاری که برای ساخت ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز کسب کرد به سراغ فیلمنامه لاتاری رفت. فیلمی که هر چند در جشنواره فیلم فجر نتوانست به موفقیت برسد، اما در بخش فروش یکی از پرفروشترین آثار سال ۱۳۹۷ لقب گرفت.

وی بعد از شکست نسبی در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بار دیگر به سراغ سبک اصلی خود یعنی آثار مستند سینمایی رفت و توانست بار دیگر در ماجرای نیمروز تجربه موفقیت آمیز خود را تکرار کند، هرچند این فیلم همچون نسخه اول اثر مورد اقبال رسانه ها قرار نگرفت.

مهدویان هم اکنون ماجرای نیمروز ۲ را در صف اکران می‌بیند، این فیلم از مهرماه اکران خود را آغاز خواهد کرد. هادی حجازی‌فر، بهنوش طباطبایی، محسن کیایی، هستی مهدوی‌، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، امیر احمد قزوینی و با حضور جواد عزتی بازیگران اصلی قسمت دوم ماجرای نیمروز هستند.

۱۳۹۸/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...