نسخه چاپی

بهترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر؛ دربه‌در «صدر»!

در هفته هر پانزدهم لیگ برتر هر ۴ تیم بالای جدول پیروز شدند تا یك اسم جدید هم وارد لیست شود؛ صنعت نفت؛ و در میان این مدعیان كه با اختلاف یك امتیاز «دربه‌در» صدر هستند.


به گزارش نما، پس از چند هفته که صدرنشینان مدعی به‌هم تعارف می‌زدند و هدیه‌های یکدیگر را (مساوی) باز نکرده پس می‌فرستادند، این هفته هر ۴ تیم بالای جدول پیروز شدند تا یک اسم جدید هم وارد لیست شود؛ صنعت نفت؛ و در میان این مدعیان که با اختلاف یک امتیاز «دربه‌در» صدر هستند، یک تیم بدون مدیر، هیئت مدیره و سرمربی که همه کارهایش را درون و بیرون زمین یک نفر ( وریا غفوری ) انجام می‌دهد (!) آمد و صدر را با پرگل‌ترین بازی هفته دوباره پس گرفت...
اخبار ورزشی- نساجی در خانه شهرخودرو را متوقف کرد تا کری بین مهاجری و یحیی با تیم‌های سابق برنده نداشته باشد. تراکتور با آمدن ساکت الهامی بالاخره سروسامان گرفت و فولاد نکونام روز‌های ناکامی را ادامه داد. سپاهان در خانه پیکان را برد و این بار یک پنالتی بحث‌برانگیز برای زرد‌ها اعلام شد! سایپا هم دو گل از پرسپولیس خورد که گل اول انصافاً کمر هر تیمی را می‌شکست. پارس جم و نفت مسجدسلیمان، دو تیم نفتی بدون پول یک-یک مساوی کردند و بعد از بازی هر دو سرمربی به دلیل بی‌پولی استعفا دادند! گل‌گهر و ذوب‌آهن هم مثل همیشه نبردند، ولی جلالی و منصوریان ثابت کرده‌اند اهل استعفا و بی‌خیال شدن نیستند! صنعت با اسکوچیچ در آخرین لحظات ماشین را برد و در کورس مدعیان جانشین شهرخودرو شد و استقلال در آخرین بازی هفته با درخشش بوشهری‌هایش (دانشگر و قائدی) شاهین را ۴- یک برد و بدون هیچ‌کس (!) و در اوج حرف‌های ضدونقیض در مورد استراماچونی به صدر برگشت.
تیم هفته: تراکتور تبریز
پس از ۵ بازی متوالی ناکامی و بعد از رفتن مصطفی دنیزلی و مدیرعامل، بالاخره قرمز‌ها رنگ برد را دیدند تا برای یک هفته هم که شده به آرامش برسند. بعد از هفته قبل که شیخ لاری مسئول موقت فنی بود، این هفته ساکت الهامی هدایت تراکتور را برعهده داشت و مقابل فولاد با یک گل به برتری رسید تا مجدداً امیدوار شوند.
مربی هفته: وریا ماچونی (استقلال)
وریا غفوری بازیکن- ستاره- کاپیتان استقلال بود که بعد از رفتن استراماچونی مسئولیت فنی تیم را هم برعهده گرفت و علاوه بر تمرین، ارنج و تعویض‌های بازی هم زیر نظر او رفت. استقلال این هفته ۴- یک شاهین را برد و به صدر برگشت و وریا در کنفرانس بعد از بازی هم شرکت کرد! و البته همان‌جا گفت که از روی برنامه و طبق دستورات استرا به نیابت از او کار کرده...
بازیکن هفته: مهدی قائدی (استقلال)
ستاره بوشهری این هفته مقابل تیم شهرش همه کار کرد. او که موتور گلزنی‌اش هفته‌هاست روشن شده با زدن هشتمین گل فصل به صدر جدول گلزنان رفت و باز هم به شیخ پاس گل داد تا مؤثرترین بازیکن لیگ در نیم‌فصل لقب بگیرد. گل قائدی انصافاً عالی هم بود و بعد از آن خوشحالی هم نکرد تا با حفظ محبوبیتش نزد همشهریان، جشن کامل بگیرد.
چهره هفته: بوژیدار رادوشوویچ (پرسپولیس)
از رفتار‌های حرفه‌ای گلر کروات پرسپولیس در این ۲ فصل زیاد گفته‌اند و شنیده‌اید. او منظم تمرین می‌کند و هرگز به نیمکت‌نشینی یا پول نگرفتن اعتراض نکرده و نشده که غیبت کند، سفر برود و دیر برگردد. او روی نیمکت تعصبی بیشتر از ایرانی‌ها دارد و هر وقت به میدان رفته کلین‌شیت کرده و تیمش برده... این هفته رادو برای اولین‌بار بدون بهانه بیرانوند را نیمکت‌نشین و با سوپرسیو باز هم دروازه سرخ را بسته نگه داشت تا با توان فنی همه را انگشت به دهان کند.
دروازه‌بان هفته: مهدی رحمتی (شهرخودرو)
هفته آخر نیم فصل با ۳ بازی عصر جمعه آغاز شد که ستاره هر ۳ میدان گلر‌ها بودند. در تبریز رشید مظاهری و در اصفهان پیام نیازمند با درخشش از پیروزی تیم‌های‌شان دفاع و کلین‌شیت کردند، اما در قائمشهر کار مهدی رحمتی بزرگتر بود. او مقابل نساجی دو تک به تک گرفت و یک سوپرسیو استثنایی داشت تا شهرخودرو بازنده نباشد.
گل هفته: عماد میرجوان (نفت مسجدسلیمان)
این هفته، هفته کم گلی بود، اما خالی از گل‌های زیبا نبود. شلیک نورافکن به دروازه پیکان و گل زیبای مهدی قائدی به شاهین با آن ضربه فنی، می‌توانند کاندیدای گل هفته باشند، اما ضربه‌ای که عماد میرجوان با سر زد و حرکتی که روی هوا به کمر و سروگردن خود داد، همه از استاندارد‌های فوتبال ایران بالاتر بود. گلی که ارزش تیمی هم داشت و باعث شد در وقت‌های تلف شده رکورد بی‌شکستی نفت حفظ شود.
سوژه هفته: سریال ایتالیا
این هفته قبل از بازی پارس جم- نفت مسجدسلیمان هر دو سرمربی اعلام کردند بعد از بازی به‌خاطر مشکلات مالی استعفا می‌دهند و دیگر دور برگشت کنار تیم‌های‌شان نخواهند بود! اتفاقی که می‌دانیم نمی‌افتد، ولی فقط در فوتبال ما نمونه دارد. درست مثل سریال «استراماچونی: بازگشت به خانه» که قسمت هزارم آن هم روی آنتن و اعصاب هواداران رفت و کماکان نیز ادامه دارد!
تیم منتخب هفته پانزدهم: ۳-۴-۳
مهدی قائدی / استقلال
عماد میرجوان/ نفت مسجدسلیمان
میلاد جهانی/ صنعت نفت
احمد نوراللهی/ پرسپولیس
علی‌اصغر عاشوری/ نساجی
قاسم حدادی‌فر/ ذوب‌آهن
امید نورافکن/ سپاهان
محمد دانشگر/ استقلال
رضا اسدی/ تراکتور
جورج گولسیانی/ سپاهان
مهدی رحمتی/ شهرخودرو


۱۳۹۸/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...