نسخه چاپی

بازداشت زن 50 ساله سعودی به علت انتقاد از اصلاحات جنجالی ولی‌عهد

مأموران سعودی یك زن 50 ساله را كه در ویدئویی از برنامه‌های «هیأت سرگرمی» سعودی انتقاد می‌كرد، بازداشت كردند.


به گزارش نما، مأموران سعودی در منطقه «القصیم» در مرکز عربستان یک زن ۵۰ ساله را که در صفحه فیس بوک خود از «هیأت سرگرمی» و شخص « ترکی آل الشیخ» انتقاد کرده بود، بازداشت کردند.

اخبار بین‌الملل- از ترکی آل الشیخ به نام دست راست محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی یاد می‌شود که طرح ۲۰۳۰ او را از طریق برنامه‌های سرگرمی خارج از عرف سعودی، پیش می‌برد.

صفحه «معتقلی‌ الرأی» در توئیتر که به امور بازداشت شدگان در عربستان می‌پردازد، نوشت که مأموران، زن میانسال را با بد رفتاری و توهین بازداشت کردند و قرار است اتهامات او در چارچوب «قوانین مقابله با جرائم سایبری» رسیدگی شود.

این صفحه توئیتری در ادامه با درخواست از مقامات سعودی برای آزادی این زن میانسال و دیگر زندانیان عقیدتی، تأکید کرد که بیان عقیده جرم نیست.

این فرد بازداشت شده در ویدئویی که منتشر کرده، با خطاب قرار دادن هیأت سرگرمی و رئیس آن «ترکی آل الشیخ» برگزاری جشن‌های موسیقی عربی و غربی و دعوت از خوانندگان آمریکایی و غربی را خلاف دین خدا و اباحه‌گری دانسته است.

او در این ویدئو گفت که مخالف سرگرمی یا جذب سرمایه‌ خارجی به عربستان نیست اما نه از این طریق و کسانی که این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند و کسانی که به مراسمات رفته و تشویق می‌کنند خشم خدا را موجب می‌شوند.

اقدامات هیأت سرگرمی سعودی که از سال ۲۰۱۶ با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی تأسیس شده، تا کنون اعتراض بسیاری از مبلغان دینی سعودی را برانگیخته است. برگزاری «دیسکو حلال» و دعوت از خواننده‌های غربی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی و برگزاری جشنواره «موسم ریاض» که اخیرا به پایان رسیده، از جمله این اقدامات است.

تا کنون روحانیون بسیاری به علت مخالفت با این برنامه‌ها بازداشت شده‌اند.

«ترکی آل الشیخ» رئیس هیأت سرگرمی عربستان سعودی دیروز (شنبه) از برگزاری مسابقات جهانی ورق‌بازی در ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد.

او همچنین گفت که قرار است بزرگترین رخداد موسیقی «دی.جی» خاورمیانه به نام «میدل بیست» با حضور ۱۰۰ دی.جی از کشورهای عربی و جهان از ۱۹ الی ۲۱ دسامبر آتی (۲۸ آذر الی ۳۰ آذر) در ریاض برگزار شود و که پیش‌بینی می‌شود در این مراسم ۷۰ هزار نفر شرکت کنند و دی.جی‌های معروف جهانی از جمله «دیوید جیتا»، «مارتین جاریکس» و «استیو اوکی» نیز حضور می‌یابند.

۱۳۹۸/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...