نسخه چاپی

سرنوشت استراماچونی به این انتخاب بستگی دارد

آندره آ استرماچونی سرمربی استقلال بدل به جذاب ترین سوژه خبری در بین روزنامه نگاران ورزشی شده است.


به گزارش نما، این سرمربی ایتالیایی که حالا خبرنگاران ایرانی و ایتالیایی و خارجی زیادی را در صف گفتگو با خود می بیند و در عین حال در شرایط مذاکره با وکلای خود و البته احتمالا در حال پاسخگویی به نزدیکان و دوستان خود نیز هست، به صورت گزینشی به برخی سوالات پاسخ می دهد.

اخبار ورزشی-نکته مهم در خصوص استرماچونی تحصیلات او در رشته حقوق است؛ اتفاقی نادر در کسانی که زندگی شان را وقف فوتبال کرده اند. در عین حال همین تحصیلات نیز از این سرمربی ایتالیایی یک چهره متفاوت می سازد و او را در رده ای متمایز برابر دیگر مربیان قرار می دهد. استرماچونی مسلط به کلمه و قوانین در تمام 9روز گذشته کنترل اوضاع را به تنهایی در دست داشت. با وجود انکه مدیران استقلال و وزارت ورزش تلاش کردند جو عمومی را مال خود کنند هرگز شرایط طوری پیش نرفته که آنها ذره ای جو را عوض کنند حتی اگر استقلال در یک بازی زیبا چهار گل به حریف بزند، این باز استراچونی است که بازی را به میل خود پیش می برد.

نطق او ساعتی پیش از بازی استقلال و شاهین بوشهر، آخرین حرکت اوست. گفتگویی که در خودروی شخصی او ضبط شده تا حالت یک بداهه گویی را در ذهن بیاورد، در حالیکه به نظر او از یک متن آماده و پس از تمرین برای هواداران استقلال می خواند.

آنچه که برای استراماچونی اتفاق افتاده نشان می دهد که او مربی خاصی است و قواعد حرفه ای فوتبال را رعایت می کند. تلاش دیشب سردبیر ورزش سه برای گفتگو با او، بعد از پیغامی که او داد به جاهای جالبی هم رسید.

پرداخت قانونی امکانپذیر است؟


استراماچونیتصویری از چمدان های باز نشده خود را در منزلش فرستاد و گفت که از زمان بازگشت به ایتالیا به چمدان هایش دست نزده، چرا که هر روز این تصور را داشته که خیلی زود به ایران بازمی گردد. در عین حال او در پاسخ به این سوال که آیا کارش با اسقلال پایان داده جواب درستی نداد و آن را به مدیران ورزشی ایران احاله داد و از سردبیر ورزش سه خواست این سوال را از آنها بپرسد.

خواست این مربی ایتالیایی درخواست پول به شکل قانونی است (چیزی که بارها آن را خواستار شده) اما نکته اینجاست که فرایند انتقال پول از کشوری که تحت شدیدترین تحریم‌های بانکی قرار دارد از راه قانونی مدنظر استراماچونی میسر نیست چرا که مسیرهای مختلف ارسال پول؛ بانک های دولتی و خود باشگاه (دولتی) امکانپذیر نیستند و خود استراماچونی هم علاقه ای به دریافت پول نقد ندارد. در عین حال ارسال پول از طریق صرافی یا بانک‌های ترک هم برای او مساله ساز است چرا که در ایتالیا از او برای مبدا پول سوال می کنند. حال پرسش اصلی این است که در شرایطی که تقریبا انتقال پول به استراماچونی از طریق قانونی و آنچه که او بر آن تاکید دارد، چگونه می توان به درخواست او پاسخ مثبت داد.

برد - برد غیرممکن

این زاویه ای از ماجرای استقلال با استراماچونی است که فوتبال ایران قبلا آن را تجربه نکرده بود و حتی مربی سختگیری همچون کارلوس کی روش با وجود مخاطراتی که برای حساب بانکی اش به وجود آمد نهایت همکاری را با طرف ایرانی داشت اما هم مارک ویلموتس و هم استراماچونی با پافشاری بر کلمه قانون علاوه بر استفاده از ظرفیت های این کلمه هم خود را در موضع حق قرار داده و هم طوری القا می کند که انگار چیز زیادی نمیخواهد. در حالی که می داند که انتقال پول از طریق کاملا قانونی احتمالی نزدیک به صفر دارد.


در حال حاضر برای جمع بندی این ماجرا فقط خود استراماچونی باید تصمیم بگیرد. اینکه دردسرهای احتمالی دریافت پول از بانک سپه (تحریم شده) شعبه ایتالیا را به جان بخرد یا پرونده را برای همیشه ببندد و به پیشنهادات تازه اش فکر کند. در این بین تنهای چیزی که او را تهدید می کند عشق و علاقه بی اندازه هواداران استقلال و روند رو به رشد تیمی است که او ساخته و با بازی روز گذشته نشان داد که همچنان می تواند در لیگ مدعی اصلی باشد. البته که انتخاب راحتی نیست چرا که خوشنودی و رستگاری و بازی برد -–برد در این ماجرا بی معناست. استراماچونی فداکاری می کند؟ آیا او با علم به مسائل بعدی حقوقی به ایران بازمی‌گردد؟ آیا انگیزه حضور مجدد در استقلال و ادامه پروژه جذاب این فصل باعث می شود او به زندگی قانونی اش به عنوان یک شهروند ایتالیایی پشت پا بزند؟ این ها سوالاتی هستند که پاسخ آن را تنها استراماچونی می داند.

۱۳۹۸/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...