نسخه چاپی

والدین هوشیار باشید؛ مدیریت هیجان را به كودك خود آموزش دهید

یك روانشناس درباره نحوه صحیح برخورد والدین با كودكانی كه خودزنی می‌كنند، توضیحاتی داد.


به گزارش نما، هانیه لواف روانشناس کودک درباره خودزنی کودکان اظهار کرد: گاهی اوقات شاهد هستیم که کودکان شروع به خودزنی می‌کنند که باید ابتدا علت آن را جویا شویم.

اخبار اجتماعی- این روانشناس با بیان اینکه باید علت این رفتار کودکان بررسی شود، گفت: وقتی کودکان در رسیدن به خواسته خود دچار ناکامی می‌شوند و یا برای جلب توجه دیگران، شروع به خودزنی می‌کنند.

وی افزود: برخی از کودکان شاهد خودزنی پدر و یا مادر خود هستند و این رفتار والدین را یاد می‌گیرند، چراکه یک الگو مشاهده‌ای برای آن‌هاست، بنابراین برای یافتن علت بروز این رفتار در کودکان باید ریشه یابی کنیم.

لواف با بیان اینکه کودکان نباید با خودزنی به خواسته‌شان دست یابند، گفت: در این وضعیت والدین باید نسبت به خودزنی کودک خود بی‌تفاوت باشند تا رفتار او به سمت خاموشی رود.

این روانشناس با بیان اینکه والدین در وهله اول باید نسبت به خودزنی کودک خود بی توجهی مطلق کنند، ادامه داد: اگر والدین حس می‌کنند که خودزنی کودک به سلامتی‌اش آسیب می‌زند باید از تکنیک قفل کردن کودک استفاده کنند، یعنی دستان کودک را بگیرند تا نتواند خود را بزند.


وی اضافه کرد: برخی از کودکان نمی‌توانند هیجان خود را کنترل کنند و مدیریت آن را یاد نگرفته‌اند، لذا مدیریت هیجان را باید به فرزندان خود آموزش دهیم.

لواف با بیان اینکه والدین باید از توجه مثبت به کودک در حال خودزنی خودداری کنند، گفت: پدر و مادر باید الگو مناسبی برای فرزندشان باشند و رفتار نامناسبی نداشته باشند که کودکشان یاد گیرد.

۱۳۹۸/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...