نسخه چاپی

برنامه های مدیریت شهری برای كاهش ازدحام جمعیت در مترو

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص3 هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین برای توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: پس از خرید اتوبوس‌های جدید و افزایش واگن‌های مترو، ازدحام جمعیت در مترو كاهش می یابد.


به گزارش نما، محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره بودجه مترو تهران اظهار داشت: بودجه‌ای که سالانه در این زمینه در نظر گرفته می‌شود با بودجه مترو در سایر شهرها متفاوت است و به هیچ عنوان یکسان نیست.

اخبار اجتماعی-وی افزود : براساس تصمیم شورای عالی اقتصاد قرار است دو هزار واگن جهت توسعه حمل و نقل عمومی خریداری شود که حدود هزار مورد آن برای تهران و هزار مورد دیگر برای سایر استان‌ها است. چرا که نیاز تهران بسیار فراتر از سایر شهرها در حوزه حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از درآمد حاصل از ارزش افزوده و کمک‌های مجلس می‌توان برای توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کرد گفت: از همان ابتدا که قیمت بنزین افزایش یافت اعلام کردیم که بخشی از درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

علیخانی خاطرنشان کرد: براساس همین پیگیری‌ها جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور هفته گذشته برگزار شد و شش هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در کشور اختصاص یافت که 50 درصد آ‌ ن برای تهران در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: پس از خرید اتوبوس‌های جدید و افزایش واگن‌های مترو، ازدحام جمعیت در مترو کاهش می‌یابد.

۱۳۹۸/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...