نسخه چاپی

گفتگوی وزرای خارجه تروئیكا درباره ایران

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان ادعاهای همیشگی كشورهای اروپایی برای توجیه نقض تعهداتشان در قبال برجام را تكرار كردند.



به گزارش نما، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس (سه‌شنبه شب) در حساب توئیتری خود نوشت: امروز عصر با ژان ایو لودریان (وزیر خارجه فرانسه) و هایکو ماس (وزیر خارجه آلمان) برای بحث درباره ایران، هنگ کنگ و لیبی گفتگوی خوبی داشتیم.

اخبار سیاسی- وی در ادامه ادعاهای همیشگی کشورهای اروپایی برای توجیه نقض تعهداتشان در قبال برجام و به پیروی از مقامات آمریکایی مدعی شد: انگلیس، آلمان و فرانسه به توافق هسته‌ای متعهد هستند، اما ایران اقداماتی انجام داده است که آینده خود را به خطر می‌اندازد. باید به این موارد فوراً رسیدگی شود.

دولت آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و با اعمال تحریم‌هایی علیه کشورمان اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با کاهش گام به گام عمل به تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

کشورهای اروپایی نیز به پیروی از آمریکا از عمل به تعهداتشان در توافق هسته‌ای ایران خودداری کردند در حالیکه همواره ادعای عمل به تعهداتشان را دارند؛ موضوعی که تاکنون عملا اجرا نشده است.

۱۳۹۸/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...