نسخه چاپی

استیضاح انتخاباتی؟

عکس خبري -استيضاح انتخاباتي؟

شواهد و قراین نشان می‌دهد، استیضاح رحمانی‌فضلی قطعه دیگر جورچینی است كه جریان اصلاحات در آستانه انتخابات اسفند ماه طراحی كرده است.



«اگر این کار انجام نشود من شخصاً تصمیم مقتضی را در این باره خواهم گرفت.» این جمله‌ای است که «علی مطهری» عضو فراکسیون امید در واکنش به عدم اعلام وصول استیضاح وزیر کشور از سوی هیئت‌رئیسه در جلسه علنی بیان کرده است!
این نماینده مجلس می‌گوید: «استیضاح وزیر کشور امضای کافی برای اعلام وصول داشت و این مطلب مورد تأیید آقای لاریجانی رئیس مجلس هم قرار گرفت. ما اصرار داشتیم تا خود ایشان اداره جلسه را دارد استیضاح اعلام وصول شود، ایشان به ما قول داد که این کار انجام شود، ولی ایشان جلسه را ترک کرد و آقای مصری به جای ایشان نشست. آقای لاریجانی به آقای مصری گفت که استیضاح امضای لازم را دارد، آن را اعلام وصول کنید. ما به آقای مصری گفتیم دستور بدهید استیضاح اعلام وصول شود؛ اما ایشان گفت مگر من سرباز آقای لاریجانی هستم؟ چرا خودش این کار را نکرد؟ چرا این موضوع به نام من تمام شود؟» این تلاش ویژه برای استیضاح مسئول اجرایی انتخابات مجلس یازدهم در حالی است که استیضاح وزیر نفت بدون آنکه دلیل آن مشخص شود و صرفاً با اعلام این جمله «در شرایط کنونی صلاح نیست» منتفی شده است، برخی نمایندگان مجلس با جدیت تمام در پی استیضاح وزیر کشور هستند.
شواهد و قراین نشان می‌دهد، استیضاح رحمانی‌فضلی قطعه دیگر جورچینی است که جریان اصلاحات در آستانه انتخابات اسفند ماه طراحی کرده است. جورچینی که به دنبال ارائه تعریفی جدید از جریان اصلاحات در افکار عمومی است؛ تعریفی که براساس آن حامیان اصلی و جریانی که بیشترین سهم را در این دولت دارند، به عنوان منتقدان جدی و آلترناتیو دولت اعتدال به جامعه معرفی می‌شوند و هیچ بعید نیست این جریان برای انتخابات با شعار استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور وارد فضای انتخاباتی شود!

۱۳۹۸/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...