نسخه چاپی

توصیه‌های انتخاباتی وزیر ارشاد

وزیر ارشاد در مورد گشایش فضای مطبوعاتی با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئولان توصیه كرده‌اند فعلاً بحث روی مصداق‌ها، زیاد برجسته نشود.


به گزارش نما به نقل از مهر، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یكشنبه 21 آبان در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره فصلی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سرای روزنامه‌نگاران ایران در جمع خبرنگاران، آن را یك اقدام ایجابی برای ارتقای سطح حرفه‌ای مطبوعات كشور توصیف كرد.

وی گفت: در شرایط فعلی كه دشمنان به شیوه‌های مختلف در تدارك آسیب زدن به كشور است، مطبوعات ما می‌توانند برای مقابله با تهدیدها و نیز پیشرفت كشور موثر باشند.

وزیر ارشاد در مورد تحریم خود از سوی دولت ایالات متحده آمریكا اضافه كرد: این هم از كارهای شگفت‌انگیزی است كه انجام شده؛ چون كار وزارت ارشاد با مباحث كتاب و سینما و تئاتر و اینها است و در شرایطی كه محصولات متنوع و فراوان فرهنگی در كشور منتتشر شده، اینكه آنها به فكر تحریم افتاده‌اند، جای تعجب است.

حسینی افزود: آنها ممكن است با دستگاهی امنیتی و قضایی برخورد بكنند. هرچند آن هم نادرست است و ما طبق موازین خودمان عمل می‌كنیم، اما تحریم وزارت ارشاد جای تعجب است و علیرغم شعارهای آزادی بیانشان، شاید می‌خواهند محصولات فرهنگی ما به دست آنها نرسد.

وی ادامه داد: قبلاً هم اتحادیه اروپا وزیر فرهنگ را در لیست تحریم قرار داده ولی نتیجه‌ای بر آن مترتب نبوده و به نظر می‌رسد كه اینها جنبه سیاسی و در آمریكا كاربرد داخلی داشته باشد.

وزیر ارشاد همچنین درباره گرانی كاغذ مورد نیاز ناشران گفت: در ابتدا یك سردرگمی اولیه وجود داشت كه باعث شد قیمت كاذبی در بازار ایجاد شود كه خوشبختانه با كارگروهی كه تشكیل شد، مسئله را دنبال كردیم و الان محموله‌های كاغذ دارد وارد می‌شود و آنچه هم در انبارها هست، دارد عرضه می‌شود و دیگر كسی كاغذ را پیش خودش نگه نمی‌دارد.

حسینی اضافه كرد: نكته دیگر اینكه ارز مبادلاتی در اختیار واردكنندگان قرار می‌گیرد. ما فكر می‌كنیم كاغذ از قیمتی كه الان دارد، باید پائین‌تر بیاید و به قیمت واقعی برسیم.

وی در مورد یارانه مطبوعات هم گفت: یارانه‌های مطبوعات استانی را به صورت صد درصدی پرداخت كرده‌ایم و یارانه مطبوعات سراسری هم 50 درصدش را. اگر اعتباری تخصیص پیدا كند، مابقی این یارانه را هم پرداخت می‌كنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد به تاخیر افتادن جشنواره دوسالانه كاریكاتور هم یادآور شد: در این مورد دبیر جشنواره دچار بیماری شد و ما دعا می‌كنیم كه حال ایشان خوب شود. در غیر این صورت با فرد دیگری آن را برگزار می‌كنیم.

حسینی همچنین گفت: طبیعی است ما مشكلات مالی داریم ولی تاكید ما این است كه با صرفه‌جویی‌هایی كه انجام می‌شود و با جابجایی برخی اعتبارات بتوانیم جشنواره‌ها را برگزار كنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد گشایش فضای مطبوعاتی با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 افزود: ما هیچ محدودیتی در فضای رسانه‌ها مشاهده نمی‌كنیم و فقط مسئولان توصیه كرده‌اند فعلاً بحث روی مصداق‌ها، زیاد برجسته نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه كرد: كسی در مورد اینكه فضایی فراهم شود كه شاهد حضور حداكثری مردم در انتخابات باشیم، حرفی ندارد.

۱۳۹۱/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...