نسخه چاپی

چمران: آلودگی هوا با سخنرانی و شعار از بین نمی‌رود

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا پایتخت، گفت: میزان آلودگی در طی سال‌های اخیر نه تنها كاهش پیدا نشده بلكه افزایش هم داشته است و در واقع آلودگی هوا با سخنرانی و شعار از بین نمی‌رود.




به گزارش نما، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در ارتباط با آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: آلودگی هوا با سخنرانی و شعار از بین نمی‌رود به طوری که مدیریت شهری فعلی در ابتدای فعالیت خود شعارهای زیادی را در این زمینه مطرح کرد اما هم اینک شاهد هستیم که میزان الودگی هوا در طی دو سال گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش نیز یافته است.

اخبار اجتماعی- وی تصریح کرد: در ارتباط با آلودگی هوای پایتخت باید اقدامات علمی و مؤثر انجام داد و یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا؛ توسعه حمل و نقل عمومی است که در این زمینه باید دولت نیز همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد.

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری؛ قالیباف شهردار وقت تهران اعلام کرد که می‌تواند در یک بازه زمانی 2 الی 3 ساله اصلاحاتی را در ارتباط با مسئله آلودگی هوای تهران انجام دهد و در واقع میزان آلودگی‌ها کاهش یابد که البته در آن زمان دولتمردان توجهی به طرح‌های مدیریت شهری نداشتند.

چمران با بیان اینکه در این دوره ازمدیریت شهری حتی یک واگن جدید وارد مدار حمل و نقل عمومی نشده است، گفت: اگرچه دوستان ادعا دارند واگن‌هایی وارد مترو کردند اما باید به این نکته اشاره شود که این واگن‌ها نیز محصول تلاش مدیریت شهری گذشته است و آنها توانستند از این واگن‌ها فقط استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین ما در حال حاضر با مشکل جدی در خصوص سرفاصله رسیدن قطارهای مترو روبه‌رو هستیم به طوری که در خط 3 هدوی قطار 15 دقیقه است که با ازدحام جمعیت این رقم به 9 دقیقه کاهش می‌یابد ضمن اینکه در سایر خطوط مثل خط یک و چهار با مشکل جدی روبرو هستیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به همسویی دولت و مدیریت شهری گفت: انتظار ما این بود که در این دوره دولت عنایت ویژه‌ای را به درخواست‌های مدیریت شهری داشته باشد ولی شاهد هستیم که وضعیت حمل و نقل عمومی اسفبار است و مسئولان دولتی و شهری در این زمینه اقدامی را انجام نمی‌دهند.

۱۳۹۸/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...